Inlägg från: EmmelieHSTD |Visa alla inlägg
  • EmmelieHSTD

Gravida i Laholm/halmstad

Hej! Jag är 25 år och väntar vårt första barn i slutet av juli. Hade varit superkul att följas åt!! :)

• EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-02-10 17:18:35 följande:

Va roligt att vi kan följas åt ???? Vad va era första tecken att ni va gravida? ???? Väntar oxå mitt första barn

Jag märkte att brösten blev ömma och sen så var mensen typ 5-7 dagar sen.
    Sen veckan efter att jag plussat så kom illamåendet, hängde väl med fram till vecka 13 ungefär. Har bara kräkt 2 gånger så det är ju fint :)
    Är i vecka 16 nu, tiden rullar på :)
  • EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-02-23 10:00:34 följande:

När gjorde ni erat första ultraljud? :)

Vi gjorde vårt rul igår, alltså vilken lycka!!! Snacka om kärlek vid första ögonkastet <3
    Blev flyttade från 30/7 till 2/8, så är i vecka 16+6 idag då.

Men sen har vi gjort ett tidigt vul i vecka 8+2 pga tidigare utomkvedshavandeskap för att kolla så att det satt rätt denna gången. Då såg man ju inte så mycket mer än en liten böna med tickande hjärta
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-26 23:00:23 följande:

Ännu en från Halmstad, är 29 och väntar mitt första barn den 14 april. Har inte långt kvar med andra ord :)

Stort grattis!! Då är det sluttampen nu då :)
  • EmmelieHSTD
    Lysmasken skrev 2016-02-26 21:52:20 följande:
    Jag tror att jag vet vem du är
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
    Haha ja, det har vi ju kommit fram till :)
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-27 16:30:14 följande:
    Det är jag tack och lov. Har nu på slutet åkt på graviditetsdiabetes så när jag är som mest hungrig får jag äta minst av det jag vill. Som grädde på moset är jag dessutom förkyld med halsont och huvudvärk just nu så tycker riktigt synd om mig själv! Hur mår du? :)
    Åh men fy, graviddiabetes låter ju inte som en höjdare direkt.. Och här hemma är det lika synd om mig med förkylning och halsont ;)

Men jo, i övrigt så mår jag faktiskt riktigt bra just nu. I början (v 6-13) mådde jag typ konstant illa och var trött som en zombie hela tiden. Men nu verkar det ha vänt och energin börjar komma tillbaka. Är dock bara i vecka 18, så har ju en bra bot kvar och jag har en känsla av att det kan svänga om ett par gånger till ;)
  • EmmelieHSTD
    Martini92 skrev 2016-02-27 16:38:33 följande:

Jag bor i halmstad å är gravid med mitt andra barn ? blir 24 i mars

Grattis!! :) när är du beräknad?
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-29 08:21:36 följande:
    Bra bit påväg då ju, snart dags för ultraljud :)
    Japp, var på ultraljud den 22/2 och ska tillbaka igen nästa måndag. Såå mysigt :)
  • EmmelieHSTD
    Alexandra1986 skrev 2016-02-29 16:44:48 följande:
    Såpass! Hur kommer det sig att du redan fått UL?
    Det den 22/2 var egentligen rul, men den lille där inne var ju inte så långt gången som vi trodde och den låg med ryggen emot så barnmorskan kunde inte se riktigt allt hon ville. Så då får vi gladeligen komma tillbaka igen :)
    Och då är vi i vecka 18+5 när det är dags för nästa ul (17+5 idag).
  • EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-02-29 20:48:16 följande:
    Spännande och få se de lilla livet. Har fått tid i v18 för första ul :) hoppas tiden går fort nu :)
    Ja såå mysigt att få se att den har det bra där inne :)
    Ja, man bara längtar och längtar tills ul! Men tycker faktiskt att tiden gick rätt fort ändå från inskrivning tills att det väl var dags. Vilken vecka är du i nu?
  • EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-03-02 09:45:48 följande:
    Är i vecka 13 nu så hoppas det går fort nu. Själv då? :)
    Jag går in i vecka 19 (18+0) idag :) så snaaart halvvägs!
  • EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-03-06 17:35:30 följande:

Har ni tagit reda på vad ni väntar eller ni spara de som överraskning? ????

Vi var på vårt andra ultraljud idag och allting såg fint ut :)
    Bm var ju nere i dom regionerna och kollade också såklart, men jag låg och försökte kolla bort så vi inte skulle råka se. Vill att det ska bli en överraskning den dagen det är dags :)
    Hur känner ni andra?
  • EmmelieHSTD

Åh mamma-grupp tycker jag låter som en jättebra idé!! Jag är också på!
    Är 25 år och ska ha vårt första barn i augusti. :)

• EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-04-11 21:39:55 följande:

Allt gick super bra va en frisk och sprallig liten bebis där inne ville inte alls va still. Blev flyttad fram 6 dagar så är beräknad till 4:e september nu ????

Åh vad härligt!! det är en så sjuk känsla att få se det lilla livet där inne alltså <3

Jag har 112 dagar kvar till BF, så har kommit en bra bit nu. Men tycker vi får styra upp en träff snart i detta fantastiska väder!! :)
  • EmmelieHSTD
    telma11 skrev 2016-04-16 11:37:42 följande:

Om alla har fb så kan vu juh starta en grupp där och skriva om allt frågor och träffar osv? Vad tycker ni om det? ????

Jag med!! :)
  • EmmelieHSTD

Fick idag ett brev från försäkringskassan där det stod att de godkänner min gravpenning hurra, hurra, hurra!! Så nu är det bara 3 veckor kvar att jobba för min del. Så kommer ha mycket tid för att träffas då ju, så tycker vi får försöka få till en grupp på Facebook :)

Hur ser det ut för er andra? Ska ni gå hem tidigare?

• EmmelieHSTD
    Moneal skrev 2016-05-15 19:27:31 följande:
    Själv har jag varit hemma.från vecka 11 pga foglossning.

Går in i vecka 36 på tisdag.
    Usch vad jobbigt!! Men nu är det inte långt kvar :)
    Själv går jag in i vecka 30 imorgon, så tiden rullar på!
  • EmmelieHSTD

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Själv gick jag in i vecka 38 igår (37+1 idag) och väntar numera bara på att bebis ska behaga komma ut
    Tänkte tipsa om en grupp på Facebook som jag gått med i som heter "mammor i Halmstad" om det var någon mer som var intresserad av att följas där istället.
    Hoppas ni får en fin torsdag! :)

Svar på tråden Gravida i Laholm/halmstad