• Retarderadd

HJÄLP! vad ska jag göra!?

Hej! Jag har ett problem.. Det är så att jag är sambo med min dotter pappa, hon blir 1år nu och vi har varit tillsammans i 3år ungefär. Men det är så att han gör INGENTING här hemma. Han sover till halv 1 på dagen medansjag är uppe 8 med dottern varje dag, han städar inte, han lagar ingen mat.
    När han vaknar så sätter han sig vid dator och spelar CS och kan sitta där HELA dagen , men några rök pauser och kanske 30 min med vår dotter. Han är arbetslös och söker INGA jobb..
    Jag och dotter är iväg på öppnaförskolan varje dag och gör saker men jag vill att han ska engagera sig mer? Har försökt prata med honom men han lyssnar inte, han säger han ska bättra sig med det händer ingenting!! Är så jobbigt att städa, laga mat, tvätta och diska och samtidigt ha hand om vår 1åriga dotter helt själv och bara se hur han sitter vid den jävla dator skärmen. Dessutom är jag bara 19år gammal. Hur ska jag göra för att han skall ta mig på allvar?! Har hotat med att lämna honom men han tar inte det på allvar heller. Jag älskar ju så klart han, men skall ja göra allt själv kan jag kanske lila gärna vara själv?

• Svar på tråden HJÄLP! vad ska jag göra!?
  • 2016

Varför har du bild på dig själv om du gör ett så privat inlägg som detta? skulle aldrig ha det om jag pratade privata problem på nätet. Om din kille är ung så är han ung helt enkelt, han är inte mogen i sin papparoll. han kanske växer i den snart, hoppas verkligen det!! Annars tala med hans föräldrar om dom har bra kontakt.

• Tow2Mater
    Retarderadd skrev 2016-02-09 23:29:38 följande:

Är så jobbigt att städa, laga mat, tvätta och diska...

Men sluta med det då.
  • Carambolan

Lämna honom. Ni kan hitta tillbaka till varandra när han vuxit upp och lärt sig ta hand om ett hushåll och söka jobb.

• viseversa

Jag hade nog inte kunnat leva med en sån mansgris. Finns det någon möjlighet för er att få lägenheten så han kan flytta ut? Förstår att du blir galen. Det hade jag också blivit.

• Rani

Jag hade aldrig stannat hos en sådan man.

Om du tror att han är kapabel att ta hand om barnet så börja jobba/plugga så att han måste vara föräldraledig.

Svar på tråden HJÄLP! vad ska jag göra!?