Inlägg från: Emelius |Visa alla inlägg
  • Emelius

Orosanmälan från BVC

Socialen utreder inte bara om de ska ta barn eller inte utan hjälper även till med att reda ut ifall du/han skulle behöva hjälp på något sätt och vad nästa steg skulle kunna vara för att komma rätt på fötterna igen, terapi eller annat, de har mycket att erbjuda. Detta gäller oavsett om ni separerar eller inte.,
    Jag jobbar på förskola och vi fick besök av 2 socialarbetare som kom och berättade om sin verksamhet och majoriteten av jobbet de gör är i form utav stöd och hjälp för barnen och deras föräldrar.

• Emelius

Jag vill inte skrämma upp dig, bara göra dig uppmärksam på att om man levt i ett förhållande där det förekommit våld så är de närmsta veckorna efter en separation betydligt farligare än tidigare så se till att vara rädd om dig och meddela din familj eller vänner om du ska träffa honom så att någon vet var du är.

Jag vet inte mycket om er relation till varandra och hur det har varit men av det du skrev så ville jag åtminstone skicka ut en liten varning...

Lycka till, jag hoppas att allt löser sig på ett smidigt sätt och att du hittar en ny bostad snart 

Svar på tråden Orosanmälan från BVC