Garderobsinredning till 60-stommar
Hej,
Jag har ett par klädgarderober (fyra 60 cm och en 80 cm) som jag vill ha utdragbara lådor (inte trådbackar) till, men det verkar vara snålt utbud med sånt. Det enda jag har hittat hittills är lådor för 611 kr (www.bygghemma.se/inomhus/inredning/garderober-och-forvaring/lador/lada-lumi-lag-60/p-264340-264745) eller 545 kr (www.skanskabyggvaror.se/f%C3%B6rvaring/tillbeh%C3%B6r%20till%20garderober/wien-124881), men då jag tänkt ha fyra lådor till varje garderob rusar priset iväg till över 10 000 kr vilket inte känns rimligt.
På Ikea har jag hittat lådan Förvara (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50215300/) som har ett rimligare pris. Den är dock gjord för kök och Ikeas kundtjänst vill inte säga om den passar i garderober. Garderoberna har en stomme på 16 mm, 568 mm alltså, och det står att lådorna är gjorda för stommar som är 564 mm breda. Så de borde passa.
Jag undrar om det är någon som har provat att sätta Förvara-lådor i en garderob. Eller om ni har något annat tips på prisvärda lådor.
Tack på förhand.