lillterror skrev 2016-02-11 13:11:33 följande:
Det är så himla olika från ras till ras så det är svårt att säga exakt när dom är färdigväxta. Men just till höjd och längd brukar en katt generellt vara färdig strax under året, men som jag upplevt hos mina katter så är dom fortfarande aningen tunna då och fortsätter sen att växa till sig på bredden ett tag till ;) men om vet inte påpekade något så är allt säkert i sin ordning :) skulle du däremot uppleva att hon tappar vikt och blir för tunn så är en hälsokoll på sin plats, ibland kan det ligga något bakom det hela som behöver medicineras, bytas foder eller komplettera fodret med något mer energirikt :)
Tack igen för ditt svar :) Just nu är jag inte orolig då hon äter bra, ser fin ut i päls och ögonen. Och bättre i hullet såklart :) Hon leker och hittar på bus. Dom är så jäkla roliga dom små liven :D ursäkta om jag tjatar och repeterar. Men visst gav du också blöt foder? Hur mycket bör en honkatt väga vid 2 års ålder, hon blir 3 nu i april. Hon är en huskatt :)
Kanske är jätte svårt att svara på men jag blir glad bara du kör på en gissning :D