SoulsWillRise skrev 2016-02-11 22:12:12 följande:
Vad skönt, det är lika för mig :) Men finns det nåt dom inte klarar av att äta? Nånting man måste tänka på? Jag fick höra att ger man katter typ skinka, korv eller kalkon så pajar njurarna. Vet du om det stämmer? Hon brukar få smaka äta tårta också ;)
SoulsWillRise skrev 2016-02-11 22:25:53 följande:
Kan man ge rå köttfärss? Rå lever av kyckling?
Kom gärna med flera tips på vad man kan ge :)
Oj det med charkuterier och pajade njurar är inget jag nånsin hört talas om, så där vågar jag verkligen inte uttala mig. Mina får det däremot och gillar det =) och här har det aldrig funnits några problem med njurar (peppar peppar). Sen kanske det beror på katten i sig, ålder, ras, allmäntillstånd och mängden man ger dom? Men har som sagt aldrig hört om det innan :)
Lök är ju däremot skadligt för dom. När det gäller mjölkprodukter så är den allmänna rekommendationen att inte ge katterna, men finns folk som hävdar att en katt som är van vid det inte har problem med det osv. Massa olika råd på den fronten. Mina får litegrann ibland, slicka av skeden med creme fraiche och sånt där ^^ ;)
Du kan absolut ge rå köttfärs, kycklinglever, kycklingmage och kycklinghjärta går hem hos min tjej. Hon älskar även rå kycklingvinge, men det får man ha uppsikt med när dom äter om dom inte är vana vid det mtp benen. Nu gick hon på barf som kattunge så hon är uppväxt på sånt.
Jag brukar slänga till dom lite av det jag tillagar för dagen, ska jag koka torsk så får dom en liten bit av den råa fisken t.ex. mumsigt ;)