någon barnmorska som har svar på vad detta kan vara?
Ring förlossningen. Alla upplever värkar olika och med tanke på att du skriver att det är några minuters mellanrum kanske det har satt igång? ![]()
Ring förlossningen. Alla upplever värkar olika och med tanke på att du skriver att det är några minuters mellanrum kanske det har satt igång? ![]()
Du är absolut inte löjlig! Jag ringde i vecka 25 pga sammandragningar och det var en urinvägsinfektion. Så de på förlossningen finns där för dig
Läst om tjejer som fött på alvedon och knappt reagerar på smärtan, så det känns som sagt olika för alla!
Kan du inte få komma till din MVC i morgon bör du åka in till gynakuten. I värsta fall är du på väg i Havandeskapsförgiftning. Det du beskriver är symtom på det. Jag är inte barnmorska, men jag har haft Havandeskapsförgiftning. Du ska inte negligera dina besvär. Om du har tur är det magsjuka och inget mer, men du bör undersökas.
Symtom är svullnad och viktuppgång, synfenomen såsom prickar, huvudvärk, värk under höger revbensbåge, illamående/kräkning. Det är smygande symtom som gör att man inte riktigt tänker på dem. Man behöver ju inte ha alla. Jag hade alla, men tänkte inte så mkt på dem - man blir ju även lite seg i huvudet.
Hur har det gått för dig ts?