myway skrev 2016-02-25 09:36:20 följande:
Ja vill man inte va med sina barn så tar man inte med dom. JAG vill va med mina barn så jag tar med dom och dom vill med och upptäcka världen.
Mina barn är bortlämnade när jag jobbar, dom har ett stort kontaktnät som tar hand om dom då.
Idag ska man ha egentid egentid egentid.. vad hände med barnens tid med föräldrarna? Först jobbar man, sen ska man lämna bort dom?
Det är några få år av ett helt liv där man valt att va förälder först.
Nu har ju vi i vår familj lyxen att ha mycket barn tid också. Vi har alla lov ledigt tillsammans. Även hela sommarlov på 10 veckor. Ganska korta dagar. Under dagis tiden gick de ex oftast mellan 9 till 15 och nu i skolan från 8.20 till 16 med många dagar hem redan kl 13 när skola slutar. Vi reser med dem ca 3 veckor ofta utomlands varje sommar o minst en fjällvevka per vinter.
Så vet du jag har inte ett dugg dåligt samvete för den sk egentid vi tar i bland. I bland hemma eller någon weekend resa där de inte dels skulle gilla allt på samma vis som vi ex Louvren i 5 timmar. De uppskattar mycket mer att vara hos favorit brorsan tre dagar eller med morfar på något kul.
För många behöver inte det ena utesluta det andra. Tack o lov !