• Anonym (Välja vilket?)

Sjuksköterska namnskylt, vilket ska jag välja?

Är sjuksköterska och börjar jobba i dagarna. Ska beställa namnskylt men är osäker på vilken jag ska välja av dessa:

Namn
    Leg. sjuksköterska

eller

Namn
    Sjuksköterska

Den med bara sjuksköterska blir det lite större text på. Hur tänker ni, vilket är bäst? Jag lutar åt den senare.

• Svar på tråden Sjuksköterska namnskylt, vilket ska jag välja?
  • Glädje

Definitivt leg.sjuksköterska den där legitimationen ska du va stolt över ??????????

• Glädje

Det sista skulle va en smiley, inte frågetecken :P

• Anonym (Välja vilket?)
    Glädje skrev 2016-02-11 09:14:16 följande:

Definitivt leg.sjuksköterska den där legitimationen ska du va stolt över ??????????

Jag är stolt över att vara sjuksköterska, inte legitimationen i sig. Alla sjuksköterskor är ju legitimerade och tycker det känns lite onödigt att lägga på fler bokstäver, men jag vet inte hur andra tänker. Tack för svar.
  • Utflykt i verkligheten

Jag trodde att det fanns en mall för hur skyltarna ska se ut? Nåväl, jag är verkligen inte insatt i ämnet.

Tycker också att det första förslaget ser bäst ut. Inger lite mer förtroende känns det som. Hjärnan är ju lite knasig på det sättet.

• LillaLoppi

Leg., tycker jag. Det ser på något sätt mer seriöst ut. O.o

• ungbrunett

Vet du hur de flesta andra har på arbetsplatsen? Jag skulle köra på det :) De flesta sjuksköterskor jag träffar brukar bara ha "sjuksköterska". Jag förstår att man vill ha  leg för att visa att man är just legitimerad, men om alla sjuksköterskor ändå är det så kan man väl skippa det. Jag skulle nog satsa på Namn / Sjuksköterska :)

• Anonym (Ssk)

För att bära skylten sjuksköterska måste man vara legitimerad. Så bara onödigt att ha det framför. Ser bara plottrigt ut.

• Anonym (Välja vilket?)
    ungbrunett skrev 2016-02-11 09:35:14 följande:

Vet du hur de flesta andra har på arbetsplatsen? Jag skulle köra på det :) De flesta sjuksköterskor jag träffar brukar bara ha "sjuksköterska". Jag förstår att man vill ha  leg för att visa att man är just legitimerad, men om alla sjuksköterskor ändå är det så kan man väl skippa det. Jag skulle nog satsa på Namn / Sjuksköterska :)

Är så jag tänker också. På avdelningen verkar det vara ganska jämnt fördelat hur man har det så det är inte mycket hjälp.
  • Anonym (Välja vilket?)
    Anonym (Ssk) skrev 2016-02-11 09:36:14 följande:

För att bära skylten sjuksköterska måste man vara legitimerad. Så bara onödigt att ha det framför. Ser bara plottrigt ut.

Precis min tanke!

Sen är jag inte säker på att alla förstår vad "leg." innebär ändå. Tänker då på patienter och anhöriga och så vidare.

Tack alla för svar, fortsätt gärna, jag har inte bestämt mig än.
Svar på tråden Sjuksköterska namnskylt, vilket ska jag välja?