Vem bryr sig om Alla Hjärtans Dag?
Om man nu bortser från alla handlare som gör pengar på att sälja blommor, choklad, smycken och prylar prydda med glittriga hjärtan - vem i ert hushåll är mest noga med att fira Alla Hjärtans Dag?
Om man nu bortser från alla handlare som gör pengar på att sälja blommor, choklad, smycken och prylar prydda med glittriga hjärtan - vem i ert hushåll är mest noga med att fira Alla Hjärtans Dag?
Både jag och sambon tycker att det är lite kul även om vi inte direkt firar. Barnet har inte riktigt fattat grejen än.
Hos oss var det inget vi direkt uppmärksammade innan barnen började komma hem från dagis med en massa teckningar med hjärtan på och upphaussade förväntningar om Den Stora Högtiden den 14/2. Så vi har sedan dess pliktskyldigast köpt hem lite hjärtgodis och (när de var mindre) små gulliga nallar med "Jag älskar dig"-tryck på magen. Och jag kände mig så luuurad av marknadskrafterna, men det var det väl värt när barnen blev glada.
Jag och maken pussar varandra som vanligt. Själva kärleken firar vi på de dagar som känns relevanta för oss personligen.
Jag firar aldrig något och bryr mig aldrig om högtider. Det händer att jag skänker folk min fysiska närvaro under sådana tillfällen, men det är skillnad.
Vi vuxna firade aldrig Alla Hjärtans Dag. Däremot har döttrarna gjort det, när de kommit i tonåren och skaffat sig pojkvänner. Det är hjärtan hit och dit, presenter och fina middagar. Här hemma är fortfarande 14/2 den dagen då vi firar födelsedag, eftersom sonen fyller år då.
En fördel med att inte bo i Japan: Man slipper Alla hjärtans dag..... Alla Hjärtans dag kom och gick, så hade man choklad för ett halvår sen.....
Men, men, då kunde jag i alla fall ge bort en del av chokladen en månad senare... Det kan jag ju inte nu.
Yukai barentaindee dai!
Har inget att fira så jag försöker nog helst bara glömma den dagen om det är möjligt.
Dottern i familjen skulle jag säga. Hon uppmärksammar gärna den dagen eftersom det innebär att man kan få nån slags present
Med rötterna i UK, så firar jag självklart Valentine's Day!
Dottern i familjen skulle jag säga. Hon uppmärksammar gärna den dagen eftersom det innebär att man kan få nån slags present
LillaLoppi, de är inte dumma di små..
Hela familjen tycker om dagen! Vi ska äta trerättersmiddag, spela bordsspel och se på en film imorn. Blir jättemysigt tycker jag. Sen så kommer mormor hem till oss och äter kladdkaka också. Jag älskar alla högtider och speciella dagar så alla hjärtans dag är inget annorlunda.