Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

    Hur sparar jag ihop 50.000?

    Sätt in 7000kr på ett konto

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Bno) skrev 2016-02-11 20:43:56 följande:

    Sälj prylar, jobba extra, gå ur kyrkan om du är med där.


    Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hejjjjhejj) skrev 2016-02-11 21:26:42 följande:
    De är rika så ingen fara. Men du missar, man kan fortfarande bli begravd trots att man gått ur
    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (852) skrev 2016-02-12 01:05:58 följande:
    Fast begravningen blir ju ingen skillnad på bara för att man inte är medlem. Så varför gasta om värdighet?
    Du får betala allt i o med en begravning själv om du inte är medlem .
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Bno) skrev 2016-02-11 21:47:58 följande:

    Men det är ju inte så att man får begravningen betald för att man är med i kyrkan, hur tänkte du där? Bättre spara och lägga undan till begravning i så fall om man tycker det är viktigt.


    Om man inte är med i svenska kyrkan får man själv stå för sånt som hantering o transport av den avlidne tex
  • Anonym (Mimmi)
    Åsa skrev 2016-02-12 15:09:30 följande:
    Sådant sköts vanligen av begravningsbyrå (som man betalar själv) eller möjligen av anhöriga. Kyrkan är inte inblandad.
    Kostnaden står inte begravningsbyrån för , tror du det på allvar ?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 13:54:32 följande:
    Men då får de anhöriga pröjsa om de vill ha en tjusig begravning.

    För den avlidna spelar väl ingen roll ?
    Ego tänkaren nummer 1
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 21:18:13 följande:
    Nummer 1 är utan tvekan du. Du vill att en person ska snåla så du ska ha kul på en begravning...
    Var har jag skrivit att jag ska ha kul på en begravning??
  • Anonym (Mimmi)
    Åsa skrev 2016-02-12 18:52:35 följande:
    Hur läste du nu? Det var ett svar på att du skrev att man behöver betala tex hantering och transport av den avlidne om man _inte_ är med i kyrkan. Vilket alltså är missvisande; dessa saker får man betala själv vare sig man är med i kyrkan eller ej. Kyrkans "bit" börjar inte förrän den avlidn* är på plats i kyrka/kapell.
    Till en billigare kostnad ja
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 23:27:57 följande:
    Det är underförstått eftersom du kräver att begravninen ska vara dyr... Annars är man " egoist" om man vågar dö utan att spara pengar till en begravning som passar din smak.

    Visa respekt kan man oavsett hur kostnaderna.
    Citera gärna inlägget jag skrev så
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 23:33:05 följande:
    Använd " visa endast" eller trolla duktigare.
    Jag vet vad jag skrivit . Om en värdig begravning för dig är det du skriver så är inte det mitt fel utan din tolkning
  • Anonym (Mimmi)
    EnAnonumius skrev 2016-02-12 23:45:56 följande:
    Varför sitter du och tar för givet att det blir en dyrare begravning om man INTE är medlem i Svenska Kyrkan? Begravningsavgiften måste du betala oavsett om du är medlem i Kyrkan eller inte.

    Kyrkan har inte ett skit med att göra vilken prislapp begravningen får.  Det avgölr de annhöriga om det skall vara en dyr eller billig begravning,
    Man kan ha en billig begravning även om den avlidne har önskat en borgerlig begravning.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:36:18 följande:Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .
    Man kan ha ett värdigt avslut även vid en s.,k brogelig begravning.

    Om en person är ateist och önskar en borgerlig begravning så skulle det vara ett hån och vara rent ut sagt ovärdigt att ha en kristen begravning då man går emot den avlidnes önskan.

    Men du kanske anser att DIN VILJA väger tyngre än den avlidnes önskan?Du skiter i att läsa förstår jag?  Ingen har hävdat att begravningsbyrån står för kostnaden. 
    Det som sas var att man anlitar en begravningsbyrå och man får stå för kostnaden och oftast så tas pengarna från den avlidnes pengar som blev över.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:03:29 följande:Till en billigare kostnad ja
    Att sitta och upprepa en felaktighet om och om igen gör inte att felaktigheten blir rätt till slut.
    Det kommer aldrig att bli en billigare begravningskostnad bara för att man blandar in en Kyrka i begravningen. 



    Lär dig läsa o tolka text , du tolkar tydligen allt på ditt eget sätt o lägger till lite mellan raderna
Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?