earthchild skrev 2016-02-18 13:32:59 följande:
Ja jag misstänker att det kommer kännas likadant under en graviditet, men kanske med skillnaden att man ändå rent konkret är på väg. Och man kan ju förbereda på riktigt på ett annat sätt. Oj vad jag ska sticka och virka! haha. Mycket som ska ordnas och köpas, allt från kläder till större bil. Vill inte göra det nu för det känns lite som att "utmana ödet".
Ja kanske det! Jag är en naturmänniska, skulle säkert beskrivas som lite flummig av många. Väldigt inne på lantliv och självförsörjning och en sådan människa som helst vill ha tygblöjor.
Förstår det! Själv ska jag snart ha mens och det känns skönt. En mens närmare målet liksom ;)
Ett par månader går fort, även om det inte känns så nu! Jag brukar försöka tänka på allt roligt som kommer hända emellan.
Kul att du stickar och virkar. Är ingen höjdare på det själv men tycker det är kul med de som har det som intresse.
Min mamma stickade och sydde massa fina saker till mig när jag var liten och det minns jag med värme! Små saker kan man säkert sticka för att ha om man ändå tycker det är kul. Men nä andra saker börjar man ju allt som oftast införskaffa när man kommit lite längre in på graviditeten. Själv tycker jag sådant är så kul dock så brukar kika på olika grejer även om jag inte köper det.
Sedan är det egentligen ganska lite man behöver när man skaffar barn men det är ju skillnad på behov och vad man vill ha. 
Ja, det där med självförsörjning har funnits i tankarna här med sedan ett par år tillbaka. Men så har jag drömmar att resa lite mer också med familjen vilket inte går så bra ihop med att ha en gård att ta hand om. Har funderat på kollektiv ibland där man gemensamt tar hand om en gård. Jag är ju dock vegan så är inte så intresserad av djur för mat/produktions skull.
Men några djur som har behov av ett nytt hem hade jag tyckt om att vårda/ge en fristad. Det ligger långt fram i mina tankar just nu dock då jag har många kulturer och platser jag skulle vilja uppleva! Sedan är det ju inte gratis såklart, något av det, men det är en annan (tråkig) femma.
Jag är "flum" jag med egentligen.
Använt/använder tygblöjor på de barn vi har, samsover och bär/burit i sjal/sele och andra barnet födde jag hemma. Det vill jag göra med nästa också! Vad den bästa upplevelsen någonsin.
Tiden kommer gå fort som du säger. Vissa dagar är man mer otålig än andra bara.
Jag har haft ägglossning nu i dagarna (har ganska bra koll på kroppen och cyklerna genom naturlig familjeplanering) så väntar väl en mens nu i slutet av februari/början av mars.