Inlägg från: AngelandDevil |Visa alla inlägg
  • AngelandDevil

Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?

Vi känner oss ganska sugna här hemma på att börja försöka bli gravida under sommaren 2016, börja runt juli/augusti ungefär. Någon mer som kommer börja försöka eller har tankar på det? Har två barn sedan innan på 1,5 år och snart 4,5 år.

• Svar på tråden Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?
  • AngelandDevil

gravid2016hoppas: Om tanken får sjunka in hos sambon tills våren kanske han känner sig mer redo tills dess? :) Eller hur länge har ni pratat om det? Ett annat alternativ är att kompromissa om att börja tidig höst om du vill vår och han vinter egentligen? Får se om vi startar ungefär samtidigt eller om det blir tidigare för er del! ????

Carambolan: Partnern kan tänka sig nu men tror vi båda tänker att vi vill vänta så minstingen hinner fylla 2 år i alla fall. Vill helst inte ha mycket mindre än 3 år mellan barnen. Längre funkar bättre här. :) Har 2 år och 10 månader mellan första och andra och det kändes lite som en bra minimum gräns. ;) Ni börjar tidigare än här men följer gärna med hur det går för er ändå. :)

• AngelandDevil
    Härligt Tosson! Håller tummarna att det löser sig med jobb för dig när det närmar sig också. Solig
    Roligt kombo att vi alla väntar barn i "olika ordning", både första, andra och tredjegångsföräldrar! Flört
  • AngelandDevil
    Tosson skrev 2016-02-12 17:04:09 följande:

Tack! Det rör ju sig bara om några månader i alla fall, sen börjar vanliga jobbet igen. Mannen har fast jobb också så de lösa sig hursom. Har ju hittat bra "vinterjobb" alla andra år så! :) Såg nu att tråden ligger under "syskon" men hoppas det inte gör något att jag slängde mig in ändå! :D

Klart att det inte gör något! Tycker det är lite häftigt med variationen, blir mer givande diskussioner ofta när den inte är bara förstagångsföräldrar, andragångsföräldrar osv. :) Skönt att det inte är något som kommet krångla då utan att du tar det med ro. Det är klokt och fint om man kan göra det! ????
  • AngelandDevil

Välkommen earthchild! Jag är också 26 år, fast fyller 27 i år då. Min partner är 28 år. Spännande att starta bebisverkstaden snart. Jag tror tiden kommer flyga förbi och mysigt att ha nånting att se fram emot mot sommarslutet. Flört

Härligt "namn" du har förresten! Skrattande

• AngelandDevil
    earthchild skrev 2016-02-13 18:02:59 följande:
    Tack! Jaha, jag är också 89:a :) Ja mycket spännande, men också läskigt. Tänk om det inte funkar liksom? Det känns som att tiden går jättefort och jättesakta på en gång typ, även om sekunderna segar sig fram (det är fler saker vi går och väntar på) så tror jag nog att man i augusti känner att det bara sa vips!

Tack, väldigt "mig" :)

Ja, det där tankarna tror jag alltid finns där. Oavsett vilket barn man väntar. Flört Man hör/läser ju så mycket om de som har svårt att bli med barn och att det kan ta tid osv. Vi har haft lyckan att jag har blivit väldigt lätt gravid och jag hoppas att vi kommer ha lika mycket "tur" även denna gång. Glad

Så som du beskriver tiden är nog ganska bra att vänja sig vid för vet att det känns likadant när man väl är gravid. Haha! Fort men ändå sakta så det är en bra förberedelse väntan nu för vad som väl kommer under graviditeten. Skrattande Men jag känner likadant egentligen, det går segt tiden men mest för att jag inte har så mycket annat jag vill lägga fokus på för stunden. Tungan ute Men helt plötsligt är man där, det händer oftast när man inte lägger märke till det.

Kanske vi har en del gemensamt i och med att du känner igen dig i namnet "earthchild" om vi nu definierar namnet på samma sätt vill säga.Flört

• AngelandDevil

Åh här känns det extra jobbigt just nu. Närmar mig ÄL och längtar efter att försöka få en liten till. Och så kan jag inte hjälpa att tänka om det tar lång tid att bli gravid denna gång! Vi har ju haft tur de två första gångerna, då det gått fort, och jag hoppas vi har det igen men åh tänk att först vänta ett par månader till att börja försöka och sedan vänta ytterligare en tid innan man bli gravid??

Men jag vill gärna vänta tills minsta är liiiite större. Vill inte ha barnen allt för tätt både med för kroppens skull men även att jag gärna vill att minsta ska hinna vara liten ett tag till innan en ny medlem landar.

• AngelandDevil
    earthchild skrev 2016-02-18 13:32:59 följande:
    Ja jag misstänker att det kommer kännas likadant under en graviditet, men kanske med skillnaden att man ändå rent konkret är på väg. Och man kan ju förbereda på riktigt på ett annat sätt. Oj vad jag ska sticka och virka! haha. Mycket som ska ordnas och köpas, allt från kläder till större bil. Vill inte göra det nu för det känns lite som att "utmana ödet".
    Ja kanske det! Jag är en naturmänniska, skulle säkert beskrivas som lite flummig av många. Väldigt inne på lantliv och självförsörjning och en sådan människa som helst vill ha tygblöjor.

Förstår det! Själv ska jag snart ha mens och det känns skönt. En mens närmare målet liksom ;)
    Ett par månader går fort, även om det inte känns så nu! Jag brukar försöka tänka på allt roligt som kommer hända emellan.

Kul att du stickar och virkar. Är ingen höjdare på det själv men tycker det är kul med de som har det som intresse. Solig Min mamma stickade och sydde massa fina saker till mig när jag var liten och det minns jag med värme! Små saker kan man säkert sticka för att ha om man ändå tycker det är kul. Men nä andra saker börjar man ju allt som oftast införskaffa när man kommit lite längre in på graviditeten. Själv tycker jag sådant är så kul dock så brukar kika på olika grejer även om jag inte köper det. Flört Sedan är det egentligen ganska lite man behöver när man skaffar barn men det är ju skillnad på behov och vad man vill ha. Tungan ute

Ja, det där med självförsörjning har funnits i tankarna här med sedan ett par år tillbaka. Men så har jag drömmar att resa lite mer också med familjen vilket inte går så bra ihop med att ha en gård att ta hand om. Har funderat på kollektiv ibland där man gemensamt tar hand om en gård. Jag är ju dock vegan så är inte så intresserad av djur för mat/produktions skull. Glad Men några djur som har behov av ett nytt hem hade jag tyckt om att vårda/ge en fristad. Det ligger långt fram i mina tankar just nu dock då jag har många kulturer och platser jag skulle vilja uppleva! Sedan är det ju inte gratis såklart, något av det, men det är en annan (tråkig) femma.
    Jag är "flum" jag med egentligen. Glad Använt/använder tygblöjor på de barn vi har, samsover och bär/burit i sjal/sele och andra barnet födde jag hemma. Det vill jag göra med nästa också! Vad den bästa upplevelsen någonsin.
    Tiden kommer gå fort som du säger. Vissa dagar är man mer otålig än andra bara. Flört Jag har haft ägglossning nu i dagarna (har ganska bra koll på kroppen och cyklerna genom naturlig familjeplanering) så väntar väl en mens nu i slutet av februari/början av mars.

• AngelandDevil

Längesedan jag var inne här och skrev nu men nu har helt plötsligt tiden flugit iväg och "sommaren" är här. Åtminstone juni månad, haha! Finns det några där ute som planerar att starta upp bebistillverkning nu redan eller inom ett par månader? Hade varit superkul att få börja så sakta och följas åt. Solig

Hur går det för er andra härinne som skrev för ett par månader sedan? Är planen densamma? Hur går tankarna idag? Skrattande

Svar på tråden Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?