• Anonym (ts)

Bonusmamman elak...

Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN.

Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. 

Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu.

Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne?

Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner.

Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon.

Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne.

Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen.

Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?

Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull.

Finns självklart mycket mycket mer att berätta - detta är bara en bråkdel.

• Svar på tråden Bonusmamman elak...
  • sextiotalist
    Anonym (ts) skrev 2016-02-12 14:20:02 följande:
    Mitt ex kommer inte att gå till familjerätten igen då han redan har varit där 2 gånger med sina tidigare extjejer. Han tyckte det var jobbigt eftersom det blev värre på hemmafronten då har han förklarat för mig.

Jag funderar på om jag ska ha 6 med honom någon kväll och hoppas på att otrohet är en dealbreaker för henne så hon flyttar. Men det kanske är larvigt? Jag vet att hon är sjukligt svartsjuk gällande mig så det kanske räcker med att han får sova över ibland?
    Fast även du verkar vara lite gränslös också. Han kanske dras till gränslösa kvinnor.

• Anonym (Jaaaa...)

Hur länge har de bott ihop?

• Anonym (:()

Usch TS jag förstår att du inte vill ha henne i dina barns liv, av vad du beskriver tycker jag att hon verkar otäck.

Jag tycker att du till att börja med, om det är så att det är barnen som berättat detta för dig, ska försäkra dig om huruvida det är sant att hon till exempel TVINGAR barnen att kalla henne mamma och sova i hennes rum eller om det är en sanning med modifikation, det förekommer ju nämligen att barn berättar vad de tror att föräldern vill höra. Jag påstår ABSOLUT INTE att det är så i detta fallet, utan vill bara poängtera att det KAN förekomma. Du känner dina barn och är så klart betydligt bättre än mig på att avgöra hur det är i just er situation.

Jag tycker sedan att du ska försöka prata med pappan. Vissa saker du tar upp i ditt inlägg får du tyvärr acceptera, men att hon tvingar barnen att kalla henne mamma, sova i hennes rum, inte tillåter ditt ex kontakt med dig och kommer hem jätte full är enligt mig INTE okej. Vad säger pappan om detta? Går det inte att prata med honom rekommenderar jag dig att du vänder dig till familjerätten för att försöka få till samarbetssamtal mellan dig och pappan.

Angående matcherna förstår jag att du inte vill ha henne på varenda match. Det går ju inte att förbjuda henne att närvara, men kanske skulle det kunna gå att komma överens om en kompromiss. Till exempel att ni (eller hon om du vill gå på alla matcher) går på varannan match eller att ni bara går på de matcher barnet har när det bor hos er. Även om hon har "rätt" att vara på alla matcher så skulle hon ju kunna vara lite schysst och faktiskt backa lite, men så som du beskriver henne är det nog att hoppas för mycket.

• Anonym (ts)

Flera ifrågasätter det här med att hon tvingar dom kalla henne mamma. Detta är något jag själv hört på en match när hon inte trodde jag var där.

Hon ropade på barnen och dom svarade något. (hörde inte deras svar men tror de sa typ "jaaa")
    Kvinnan: Vad heter jag?
    Barnen: försynt och försiktigt "ehh...... Anna" (påhittat namn hon heter något annat)

Kvinnan: Nej, vad ska NI kalla mig har jag sagt?
    Barnen: svarar tyst "ehh....... mamma"

Barnen hade inte ens nämnt detta till mig utan jag hörde det själv. Jag blev jättearg och sa ifrån till henne att det inte är okej. 
    Barnen är 9 och 12 och hon hade vid det tillfället träffat dom i 4 dagar!!!!
  • Anonym (Jaaaa...)

Många här är noga med att var och en måste få ha det som de vill i sin "nya familj", och det säger jag inte emot (Naturligtvis inom vissa rimliga gränser).

När man efter en helgdejt låter en kvinna (som man inte ens känner), flytta in i det hem man delar med sina barn, och dessutom låter vederbörande ta över en stor del av ens föräldraroll - då behöver man en kurs i föräldraskap!

TS och hennes ex har varit separerade i ett år och förra samboförhållandet varade i 10 månader. Detta samboförhållande är alltså tämligen nytt - typ ett par månader....

Kvinnan ifråga har alltså dumpat sina egna barn och flyttat rakt in hos en man hon träffat under en helg - och kräver nu att bli kallad mamma utav hans barn! Stabilt???

Det här är ju inte vettigt någonstans!

Gå till familjerätten TS, nu!

• Anonym (MM)

Märkligt,  när är ni biomammor nöja egentligen? När en bonusmamma verkligen engagerar sig och bryr sig då är det tydligen inte heller bra. Skulle hon vägra köra ungarna och inte umgås med dem då de är där skulle det också vara helt fel och hon skulle riskera skada de psykiskt för hela livet framöver. Nu är det tydligen lika fastän tvärtom.

Att du planerar förföra hennes man och din ex säger en hel del om dig och situationen anser jag.

• Anonym (Jaaaa...)
    Anonym (MM) skrev 2016-02-12 15:59:42 följande:

Märkligt,  när är ni biomammor nöja egentligen? När en bonusmamma verkligen engagerar sig och bryr sig då är det tydligen inte heller bra. Skulle hon vägra köra ungarna och inte umgås med dem då de är där skulle det också vara helt fel och hon skulle riskera skada de psykiskt för hela livet framöver. Nu är det tydligen lika fastän tvärtom.

Att du planerar förföra hennes man och din ex säger en hel del om dig och situationen anser jag.

De här stackars barnen har efter ett års separation redan haft 2 bonusmammor. Den de har nu flyttade hem till dem efter EN dejt med deras pappa och nu ska hon alltså kallas mamma. Sina egna barn övergav hon vid flytten och har alltså då skaffat sig en ny familj...

Borde biomamman vara nöjd med detta?
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 17:01:02 följande:

De här stackars barnen har efter ett års separation redan haft 2 bonusmammor. Den de har nu flyttade hem till dem efter EN dejt med deras pappa och nu ska hon alltså kallas mamma. Sina egna barn övergav hon vid flytten och har alltså då skaffat sig en ny familj...

Borde biomamman vara nöjd med detta?

Med tanke på att TS dragit pappan till familjerätten för att det varit "problem":med båda de förra kvinnorna -"trots att hon senare skriver att sambo nummer två var väldigt bra - för mig att fundera på om inte TS varit bidragande orsak till att de andra förhållandena spruckit..

Det, eller så har pappan en förkärlek för gränsöverskridande, kontrollerande kvinnor.

Fyra stycken på raken liksom..yue
  • Anonym (Jaaaa...)
    Brumma skrev 2016-02-12 17:10:35 följande:

Med tanke på att TS dragit pappan till familjerätten för att det varit "problem":med båda de förra kvinnorna -"trots att hon senare skriver att sambo nummer två var väldigt bra - för mig att fundera på om inte TS varit bidragande orsak till att de andra förhållandena spruckit..

Det, eller så har pappan en förkärlek för gränsöverskridande, kontrollerande kvinnor.

Fyra stycken på raken liksom..yue

Så kan det ju absolut vara. Släpper man in en "nätflirt" i sitt hem efter en dejt och låter vederbörande agera mamma och styra och ställa med barnen - då kan man inte ha mycket till gränser eller integritet.

Det är synd om barnen här. Pappan måste ju börja ta sitt föräldraansvar! Han verkar ju inte klara sig i 2 minuter utan en kvinna som styr och ställer.

Tre förhållanden på ett år är väl en sak men man MÅSTE inte involvera barnen i allt man företar sig och man MÅSTE inte flytta ihop med första bästa man råkat sätta på!
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 17:26:20 följande:

Så kan det ju absolut vara. Släpper man in en "nätflirt" i sitt hem efter en dejt och låter vederbörande agera mamma och styra och ställa med barnen - då kan man inte ha mycket till gränser eller integritet.

Det är synd om barnen här. Pappan måste ju börja ta sitt föräldraansvar! Han verkar ju inte klara sig i 2 minuter utan en kvinna som styr och ställer.

Tre förhållanden på ett år är väl en sak men man MÅSTE inte involvera barnen i allt man företar sig och man MÅSTE inte flytta ihop med första bästa man råkat sätta på!

Nu var det ju inte riktigt så.

Den första kvinnan hade han ett förhållande med i två år. Så han var kanske relativt säker på henne. Nästa kvinna var det tio månader.

Då tänker jag såhär. . TS och pappan har varit separerade ett år. Typ 12 månader..

Hon drog honom till familjerätten pga att det var "problem" med båda kvinnorna. Hon måste alltså dragit med honom och gått igång DIREKT. Typ inom en månad efter separationen gällande den nya kvinnan. Visst, jag hade också blivit JÄKLIGT sur - det har hon all rätt att vara - om min man gått bakom ryggen på mig i två år. Men jag tror INTE man hinner upptäcka att det är så mkt problem med en kvinna på en månad att man snabbt som fan bokar ett möte på familjerätten..

Nästa kvinna beskriver hon som bra. Ändå drar hon pappan till familjerätten pga henne.

Det kanske bara är jag men det känns onekligen som om TS är extremt gränsöverskridande och kontrollerande. Och kanske har en stor del i att göra att de båda längre förhållandena sprack....

Om hon kan hålla sig borta från saker hon inte har med att glra (inte där barnen far illa naturligtvis men det är inte de grejerna hon trycker på i TS) så kanske pappan och den nya får en chans att skapa en sund, långvarig relation...
Svar på tråden Bonusmamman elak...