Inlägg från: BuoBä |Visa alla inlägg
  • BuoBä

ni som studerar/studerat till ingenjör/civilingenjör!

De första två åren var det föreläsningar och lektioner 8-17 i princip varje dag, och ibland var det dessutom labbar på kvällstid. Sen blev det mindre schemalagt, men desto fler grupparbeten och projekt, så man var på skolan jämt ändå.

Föreläsningar och lektioner är iofs sällan obligatoriska, men är du inte ett mattesnille så behöver du vara där för att hänga med och förstå.

• BuoBä
    Grönan skrev 2016-02-13 11:08:06 följande:

Misstänkte det, får nog ge upp den drömmen; (

Det verkar finnas några ingenjörsutbildningar på distans, bla från Mitthögskolan. Kanske värt att kolla upp?
  • BuoBä
    Studentpappa skrev 2016-02-13 15:37:02 följande:

Bor man i en mindre stad med en bra utbildning blir effekten lite som en tjej med rejäl urringning kvart i tre en lördagkväll på Harrys. Du kan oftast välja och vraka mellan jobben då ingenjörer är en bristvara, jag är anställd i en större stad av en stor konsultfirma men sitter i min mindre hemstad för att slippa pendla. Det finns ju fiber i knohult idag till och med

Det där beror ju på vilken sorts ingenjör man är och vad man vill jobba med. Har svårt att tro att det finns så många jobb inom tex medicinteknik i Knohult...
  • BuoBä
    Studentpappa skrev 2016-02-13 19:23:42 följande:

Finns det mycket jobb inom medicinteknik någonstans i Sverige?

Nej, och definitivt inte i småstäder. Alltså föll ditt argument om att ingenjörer kan välja och vraka på mindre orter. Q.E.D.
  • BuoBä
    Flash Gordon skrev 2016-02-13 20:00:07 följande:

Jaha, så där såg det inte ut när jag skrev in det men det blev ju hyfsat läsbart ändå.

Hur som helst. Med lite planering och en massa disciplin är inte 1,5 timmes resa till högskolan ett oöverstigligt hinder.

TS, ge inte upp drömmen.

Vilket soft schema de verkade ha. Jag gjorde samma övning för Y åk1 vid LiU och de hade i princip schemalagt 8-17 varje dag den här terminen, plus kvällslabbar då och då.
Svar på tråden ni som studerar/studerat till ingenjör/civilingenjör!