• mrskreiz

Bila till England

Hej alla!
    Nu har jag suttit en timma och försökt googla mig fram till bästa alternativen om man ska bila till England. Vi ska bila dit i sommar, två vuxna. Målet är Bristol. Vad är smartast i förhållande tid & pengar? Finns ju inga färjor från Skandinavien längre, men många färjor från Frankrike och några från Holland. Alternativt tunnel.

Någon som rest och kan dela med sig på ett ungefär vad som är bästa alternativen? 

Tacksam för svar och tips!

• Svar på tråden Bila till England
  • Anonym (O)))

Vad menas med "bästa alternativet"?

Billigast, tar kortast tid eller är bekvämast?

• mrskreiz
    Anonym (O))) skrev 2016-02-14 12:39:38 följande:

Vad menas med "bästa alternativet"?

Billigast, tar kortast tid eller är bekvämast?

Jag menar nog en kombination, dvs någon som gjort det som kanske märkt att A-B är billigast men C-D är bekvämast eller helt enkelt E-F är bästa kombination av pris, tid, komfort. 

Man ska nog inte bara se på prislappen tänker jag, utan försöka väga in så många faktorer som möjligt. Och den som gjort resan förut har säkert lärt sig en del på vägen. 
  • Anonym (O)))
    mrskreiz skrev 2016-02-14 12:55:05 följande:
    Jag menar nog en kombination, dvs någon som gjort det som kanske märkt att A-B är billigast men C-D är bekvämast eller helt enkelt E-F är bästa kombination av pris, tid, komfort. 

Man ska nog inte bara se på prislappen tänker jag, utan försöka väga in så många faktorer som möjligt. Och den som gjort resan förut har säkert lärt sig en del på vägen. 
    Men vad är viktigast för er? Utgå från det, så har du svaret själv.
  • mrskreiz
    Anonym (O))) skrev 2016-02-14 13:00:37 följande:
    Men vad är viktigast för er? Utgå från det, så har du svaret själv.
    Om du läst min fråga ordentlig och inte varit så snabb att döma ut mig eftersom frågan inte faller under den klassiska FL-frågeställningen otrohet, gravtest eller allmänt uppseendeväckande så hade du sett att jag skriver klart och tydligt att det finns så många olika alternativ. 

Det finns ca 10 olika färjor och ännu fler olika bolag som kör från fastlandet till England. Att jämföra alla dessa i pris och tidsåtgång är självklart fullt möjligt att göra själv via nätet - men min fråga var just om någon som själv gjort sträckan direkt kunde dela med sig av vilka alternativ som är bättre.

Jag vet att det är en avancerad fråga som kanske inte många kan svara på, men därmed så betyder det inte att den inte har på forumet att göra. Så vitt jag ser det finns det en hel kategori för just resor (som frågan är postat i) samt att det är fullt logiskt att anse att ens semester klassas som en del av familjelivet.

Ditt svar hjälper mig föga, möjligtvis enbart som puff i forumet. Att säga att jag ska utgå från svaret säger ju fortfarande ingenting om vilken av de 10+ olika linjerna som är bäst eller ens ett alternativ.
    Svarar du samma sak på folk som frågar om sina gravtest? "Vad är viktigast för dig? Utgå från det så har du svaret själv.

Fånigt och raljerande - kanske. Men faktiskt lika hjälpsamt till en uppriktigt fråga.
Svar på tråden Bila till England