• Anonym (:))

För hård och elak?

Jag tycker ditt brev är fantastiskt. Precis så skulle jag känt om min karl envisats med att han vill flytta ihop med mig. När man gjort sitt vad gäller barn, så är det inte jätteskoj att börja om. Framförallt inte om du nu varit utbränd, jobbar med barn med samma problematik som killens barn har.

Du gör helt rätt. Skulle ni flytta ihop så tror jag faktiskt ni gått skilda vägar inom ett år och dessutom skulle du inte må bra under tiden.

Applåd till dig!

• Anonym (:))

Flyttar du ihop med den här mannen och hans barn, så kommer du ganska snabbt inse att ditt livsutrymme krympt. Och det kommer göra dig arg och bitter. Det kommer också göra så att kärleken försvinner snabbt till den här mannen. Och dessutom kommer du inte ha möjlighet att styra alls hur din fritid skall se ut. Och det behöver du! Jag har en utbränd dotter. Jag vet vad det innebär. Man är skör, och man är lätt att putta över kanten.

Du har tagit ett bra beslut. Kan han inte respektera det, så är han nog inte något för dig. Men försök få honom förstå. Han står mitt i detta med barn och allt, han ser det inte.

Svar på tråden För hård och elak?