Inlägg från: nathalieeca |Visa alla inlägg
  • nathalieeca

Tips på vakthund

Jag och min pojkvän ska flytta hemifrån om några månader och känner att vi skulle vilja ha en vakthund då jag kommer vara hemma mycket själv och inte känner mig så trygg själv.
    Vi kommer bo i en lägenhet, men den är på 80kvm så den är inte så liten, och vi har en hund sedan tidigare som blir 4år nu i början av mars. Han är blandning mellan shih tzu och kinesisk nakenhund. 
    Vi letar efter en hund som är duktig på att vakta men ändå inte är så "Svår" och kräver för mycket, har ni några tips på bra raser som passar oss? :) 

• Svar på tråden Tips på vakthund
  • nathalieeca

Jo, det har vi redan en hund som gör när det ringer på dörren så det behöver vi inte direkt. 

Det vi söker är väl en hund som ser mer "farlig" ut en vad den egentligen är men kan "hoppa in" om det skulle hända något. Jag vill kunna gå en promenad ute när det är mörkt utan att känna mig orolig att det ska hända något (vilket jag gör lite nu med våran lilla hund... Han är en fluffboll på 10 kg, inte så många som är rädda för något sånt.) Men jag vill ha en hund som sagt kan ingripa om det skulle vara något, men mest något som ser "farligt" ut. Om det förklarade det på ett bra sätt :P 

• nathalieeca

Jo, asså den kommer ju få mycket motion och sen hur vi aktiverar den beror mer på vilken hund det kommer bli, vad den "passar" för. 
    Jo, men jag vill ha mer en hund som "skyddar mig" och därför kan ingripa om det skulle vara så, men heller att den ser mer läskig ut än att den gör så. 

Svar på tråden Tips på vakthund