Positivt på "LloydsPharmacy tidigt graviditetstest" men negativt på "Clearblue digital"?
Hej,
min bim är beräknad någon gång mellan tors-fredag den här veckan så tog i morse (alltså måndag morgon) "LloydsPharmacy tidigt graviditetstest" som visade positvit, måhända svagt men ändå tydligt tycker jag (se bild längst ner). Detta gravtest kan uppmäta så lite som 10 miu/ml.
På väg hem från jobbet hoppade jag in på apoteket och köpte ett "Clearblue digital" då jag vart nyfiken på vilken vecka jag är i. Tog testet när jag kom hem, men det visade "inte gravid" i skärmen.
Till saken hör att "Clearblue digital" bara kan uppmäta som minst 25 miu/ml så jag var ju medveten om att risken fanns att det kanske skulle visa negativt eftersom jag testar 3 till eventuellt 5 dagar innan bim, beroende på om min menscykel är 25, 26 eller 27 dagar den här månaden. Jag slutade med p-piller i början på november förra året så min cykel har inte hunnit blivit 100% regelbunden än.
Hur som helst så har jag läst att ett streck alltid är ett streck oavsett om det är svagt eller starkt så är man gravid.
Så visst måste det vara så att jag då kan jag anta att jag är gravid eftersom "LloydsPharmacy tidigt graviditetstest" visar att jag är det även om "Clearblue digital" inte ger något positivt utslag ännu? Med tanke på att det positiva testet är känsligare än det andra och för att jag dessutom tog det känsligaste testet (LloydsPharmacy) på morgonen och det mindre känsliga (Clearblue digital) på eftermiddagen, dock hade jag hållit mig och inte druckit något på 5 timmar.
För visst är anledningen till att man testar på morgonen just för att hcg-halten är högre då, just för att man inte har druckit eller kissat på många timmar?
Självklart kommer jag ju att testa igen om några dagar men ville bara höra vad ni tror då man ändå blir lite orolig att man inte skulle vara gravid. Clearblue har man ju hört väldigt mycket gott om och de har ju själva skrivit på förpackningen att det ska gå att testa redan 5 dagar innan bim, fast då står det visserligen att man ska testa med morgonurinen..
"LloydsPharmacy tidigt graviditetstest" har jag inte hört något alls om, någon som har erfarenhet av det graviditetstestet?
Hoppas SÅ himla mycket att jag verkligen är gravid!