• Naatish

Molandevärk

Hej. 

Jag har beräknad mens om 4 dagar och jag har börjat känna av mens symtom, såsom molande mensvärk och svullna bröst. Men även detta kan ju vara graviditetssymtom. Igår mådde jag illa från och till hela dagen, inte sådär illa att jag ville kräka men illamående. Idag vaknade jag upp av att jag mådde illa och därefter när jag åt frukost och skulle ta en tugga bara tog det stopp, jag började må så illa att jag visste att om jag tog en till tugga skulle jag bara kräka upp allting. Illamående har aldrig varit symtom innan min mens så det är därför jag undrar detta nu:

Ni som har haft molande värk som graviditetssymtom, Har det känts precis som vanlig mensvärk eller har det känts annorlunda och hur tidigt började ni känna det?

Jag tog ett graviditetstest imorse men det visade ingenting, antingen är det för tidigt eller så är det bara mensen som är påväg såklart, men frågar mest för jag tycker det är intressant.

Kan även tillägga att jag kände stickningar i livmodern förra veckan och gick in och läste om det och att det kan vara att ägget fäster sig i livmodern då vissa kvinnor kan känna de som stickningar. Och dessa stickningarna varade bara i en dag under  ca en timme. 

• Svar på tråden Molandevärk
  • Anonym (A.)

Jag hade inget illamående innan jag plussade, utan vanliga "snart kommer mensen" symptom. Men däremot hade jag en annan typ av molvärk dagen innan jag plussade, lite mer som stickningar/hugg.

Hoppas du får ett plus snart! :)

• Naatish

Ja de som är konstigt är att jag brukar ALDRIG må illa asså verkligen aldrig. så att jag mått illa nu i två dagar får mig att tänka .. Men sen har jag ju vanliga mens symtom så man blir lite förvirrad. 

Tack! jag hoppas veeerkligen också det kommer ett plus snart ... helst NUU hhaha har inte tålamodet till att vänta direkt!

• Anonym (A.)

Håller tummarna för att det är graviditetssymtom! Låter ju som det :) Alla känner ju såå olika innan, vissa jättemycket vissa ingenting alls!

Nej jag vet haha väntan är heemsk!

Svar på tråden Molandevärk