Problem med amning
Hej!
Mitt barn är fyra månade, hon tar inte bröstet längre och bara gråta och skrika! Jag nästan provat allt med henne :( idag köpte jag amningsnappmen men det funkar inte heller.. Vet inte vad ska göra med henne?!
Hej!
Mitt barn är fyra månade, hon tar inte bröstet längre och bara gråta och skrika! Jag nästan provat allt med henne :( idag köpte jag amningsnappmen men det funkar inte heller.. Vet inte vad ska göra med henne?!
Men äter hon inget alls alltså?
Det är inte så att hon är förkyld och täppt i näsan?
Jo, Jag ger ersättning istället men jag vill att hon amma
Nej hon är inte sjuk, jaså det är nästan en månad som hon vill inte amma ( jag ammade hon då och då) men de senaste dagarna vill hon inte amma alls!
Nej hon är inte sjuk, jaså det är nästan en månad som hon vill inte amma ( jag ammade henne då och då) men de senaste dagarna vill hon inte amma alls!
Hur har du det med produktionen? Kommer mjölken för fort eller för sakta?
När bröstet är för hårt blir trycket därefter och mjölken sprutar så min kille sätter i halsen, då blir han också förbannad och släpper taget. Jag får trycka med en handduk så en del rinner ut och trycket lättar.
Som någon annan frågade, har hon tecken på förkylning, ont annars?
Hur har du det med produktionen? Kommer mjölken för fort eller för sakta?
När bröstet är för hårt blir trycket därefter och mjölken sprutar så min kille sätter i halsen, då blir han också förbannad och släpper taget. Jag får trycka med en handduk så en del rinner ut och trycket lättar.
Som någon annan frågade, har hon tecken på förkylning, ont annars?
Det blir lätt så om man börjar ge ersättning. Flaska är lättare för barnet än att amma, och ju mer ersättning du ger, desto sämre mjölkproduktion får du. Det går att öka amningen igen men det kräver mycket jobb av dig, framför allt måste du då kraftigt dra ner på ersättningen. Kontakta amningshjälpen för bästa råden om hur du går till väga.