• annahooj91

när syntes eran mage? :)

Hej alla! Jag är gravid för första gången och är bara i v6 ännu. Men jag väntar med spänning på att magen ska börja synas och att få börja känna små rörelser därinne. Tycker det än så länge är svårt att förstå att de faktiskt är något i min mage. Hur tidigt började ni få mage? Och hur tidigt kände ni rörelser? :) 

• Svar på tråden när syntes eran mage? :)
  • Mammatillelise

Jag trodde inte på att jag var gravid förens i v 18 när vi såg henne första gången haha. Min mage började synas lite i typ v15, kände inte en riktig spark förens i v 22 typ eftersom min livmoder låg i framvägg men vad häftigt det är när första riktiga sparken kommer, sjuk känsla! I slutet av graviditeten kände jag mig jätte stor och det var varmt, det var i juli 2015 men när jag tittar tillbaka på bilder så vill jag va gravid igen och ser inte alls stor ut :)

• Carambolan

Började få synlig mage mellan v 20-25 ungefär, med både första och andra.

• Petite Dudute
    Vecka 15 började magen synas hela tiden på mig. Innan dess hade jag bara mage på eftermiddagar och kvällar. Eller när jag var gasig förstås. Började gå upp i vikt vecka 15 också.
  • SvChris

Hej,
    Jag är i samma vecka som du, 5-6 någonstans. 
    Ska bli spännande och se hur utveckligen blir. 

• Zelyka

Med första var de i v25 kanske. Med 2a och 3e betydligt mkt tidigare . Typ v 6-7, då ja svullnade direkt som en ballong.

• susannapanna

Med första barnet började magen synas i vecka 17, ungefär. 
    Är nu gravid med andra och har inte kunnat dölja det med kläder sedan vecka 12!!!  

• Emy88

Med första barnet började det synas runt v.12 och med andra barnet runt v.25. De låg olika magen. Rörelser kände jag i v.18 med första barnet och redan i v.14 med andra barnet.

• milli79

Eftersom jag är smal syntes magen ganska tidigt. Minns inte riktigt men började säkert puta och vara svullen runt v 6 fast syntes kanske inte förrän v 12... gick dock dölja ett tag till.

Däremot blev brösten väldigt stora direkt och gjorde extremt ont. Med 2a och 3e barnet kändes det ingenting i brösten i början.

Har känt rörelser med alla barnen redan i v11 förmodligen för att jag är smal (och otränad ;)). Kände "fladder" då och vet att det var just rörelser. Sen var det väldigt sällan i början och dröjde ju innan  det blev sparkar. Kände tydligt även med 1a trots moderkaka i "framvägg".

• fjanten

Jag fick mage tidigt med första, kring vecka 14 gick det absolut inte att dölja. Då är jag mycket smal normalt sett, med en framåtlutad livmoder, och han kom ut på 4,7 kg så han var väl lite större än snittet redan från början :)

• Curlingmorsan

Är i vecka 14 och magen är ordentligt stor så den går inte att dölja. Har synts sen v 11-12 ungefär. 3:e barnet

• aleakim

Var ordentligt svullen redan från start med båda barnen men gravidmagen kom i vecka 18 med första och vecka 14-15 med andra. Har ganska tätt mellan barnen

• Moorii

Är gravid med första barnet nu i vecka 18+4 och nu börjar folk på jobbet säga att det syns, även fast de vetat om det flera veckor. En trodde hon skulle få en smocka när hon sa det, haha. Jag är bara glad att det syns nu ^^

Svar på tråden när syntes eran mage? :)