• Dalkullan

Höstbebisar efter IVF 2016

Åå precis en sån här tråd jag längtat efter att få vara med i! Plussade för drygt en vecka sen efter 2a FET - är nu i v6 (5+3) med BF 23 okt. Känns så galet att ens kunna skriva sånt här efter flera års bergochdalbana - glad och orolig om vartannat, känns nästan som att jag låtsas och bara väntar på att nån ska komma på mig;D Har fått tid för VUL 16 mars så jag hoppas att det ska lugna mig en del. Känns jäkligt långt bort bara - men tålamod är ju nåt man har "lärt" sig under den här resan;)

Hur mår alla och hur långt gångna är ni? Jag har haft ganska ordentlig molvärk till och från sen veckan innan BIM - inga blödningar så jag hoppas på växtvärk..! Nån fler som haft så?

Stort grattis till alla plus!!:D

• Dalkullan

Iskristall - stort grattis! Lät segt med överstimulering dock - hur har du känt av det? Var det ET ni gjorde då?

Frmid - Tack så mycket och grattis du med! Vad "skönt" att fler känner av det - kanske jag inte behöver vara så orolig..;)

Har ni börjat berätta för folk än? Jag berättade direkt för syrran - hon är min dagbok och har varit med hela vägen. I helgen ska jag berätta för mina två närmsta vänner - kommer att göra det så mycket mer verkligt! Kanske inte helt safe att berätta än, men jag och sambon har knappt vågat bli glada över det här. De kommer däremot att bli helt överlyckliga för vår skull och jag vill (hinna) uppleva det!;D

• Dalkullan

Soffan83 - vad roligt, jag är likadan! Längtar till på måndag då det blir 6+0 här med! Måndagar är ganska efterlängtade numera om man säger så;D Jag har känt av magen ganska mycket och länge nu - det enda som skiljer från vanlig mensvärk är att det inte alls är lika ihållande. Försöker se det som ett gott tecken..!

Pipam - precis, dom jag tänkt berätta för tidigt är dom jag skulle grina ut hos om det sket sig. Mamma och pappa kommer att dröja lite men mer av geografisk anledning - vill ta det när vi ses;)

• Dalkullan

Jewel - vart att skratta när jag läste ditt inlägg, jag kommer absolut att göra likadant;D Känner även att jag vill berätta för en massa random folk!? Typ hon i kassan, brevbärarn, grannen..

• Dalkullan

Jewel - haha skönt, då är det inte bara jag;D Ang att köpa grejer så har jag varit sugen flera ggr redan innan att faktiskt ha plussat - men det är mest för att det finns så jäkla mycket fina barnkläder - har velat bunkra vissa innan de försvunnit ur sortiment;D. Aldrig blivit några köp dock men att köpa nu om än tidigt, skulle ju kännas klart mindre udda, så det kan nog bli nåt snart bara för att;D

• Dalkullan

Iskristall - oj det lät jobbigt.. men det hade blivit bättre nu? Blev överstimulerad inför ÄP men det var nog ganska lindrigt - blev andfådd och svullen om magen. La sig tillräckligt för att kunna köra ET iaf så det var ju skönt när man hunnit peppa igång sig!

• Dalkullan

Debawe - grattis, vad roligt! Tror också att de som genomgått ivf, mf etc ofta är mycket nojigare - man är så jobbigt medveten om hur svår vägen hit har varit att tanken på att behöva börja om gör en helt matt samtidigt som man knappt kan tänka på nåt annat..!

Håller tummar och tår att vi alla ska slippa det!

• Dalkullan

lallallalla - hej, tack och grattis du med! Hon i kassan får passa sig haha;D

Jättekul att det är så många som skriver - innan jag hittade den här tråden var jag inne och kollade preggoappen typ 3 ggr per dag.. Händer ju inte jättemycket där under en dag;D Den här tråden underlättar känslan för mig av att allt rullar på! Så skriv på!:D

• Dalkullan

Har ni kontaktat MVC sedan ni plussat? Hur länge hänger IVF-kliniken på? Är det nu första VUL och sen tar MVC över eller hur går det till?

• Dalkullan

Sally Cinnamon - hej och tack! Och grattis!

Jag slutade med vaggisarna så fort det var ok från kliniken - ogillade dom starkt och sa glatt hejdå;)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016