• Filli89

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej tjejer. Några känner man igen hehe. Jag har oxå precis plussat och är nu i vecka 5. Fick vul tid 23/3 och kliniken sa även att ja bör skriva in mig på MVC och boka en tid efter 23. Det var så spännande och overkligt. Att det är JAG som är gravid. Hur mår ni vad har ni för symtom? Jag glömde fråga gällande lutinus de är så himla läskiga,varje gång de rinner till tror jag att det är blod.

Sen undrar jag vad ni har för symtom?

Själv kände jag en illamående igår som magsjuka/åksjuk/mild baksmälla typ. Idag inte så mkt bara mensvärk och brösten som börjat ömma igen ( de slutade ömma vid BIM)

• Filli89
    Soffan83 skrev 2016-03-01 19:20:01 följande:

Grattis och välkommen! Jag slutade med lutinus efter 20 dagar, är i vecka 6+5. Mår illa, trött, stora vårtgårdar och svällda bröst. Min mage är jättesvullen, trög i magen.

Tack så mkt. Okee ska kolla med kliniken hur d har tänkt. Är oxå trög i magen, vågar inte gå på toa och göra nr 2 för ja tror att ja ska få missfall om ja trycker för hårt lol. Fånigt, jag vet men e rädd för allt. Samlag ska vi inte ens tala om. Hur känner du inför de?
  • Filli89
    Iskristall skrev 2016-03-01 20:36:11 följande:

Hej o grattis!

Jag har vul tid 18/3, har inte så mycket symptom alls. Lite ömma bröst, fått lite svag halsbränna det är typ det vad jag kan komma på. Jag har precis slutat med lutinus, tog sista i går kväll. Det är läskigt, tänk om min kropp inte klarar av detta själv nu.

Jag har inte vågat ringa nån mvc än. Tänkte att jag skulle gå på vul:et först...men det kanske är dumt och vänta?

Hej vad kul. Aah förstår din oro, kliniker gör ju olika, vissa tar prog till v12 o minskar under tiden andra slutar hur som helst får man nog lita på läkarna. Jag tror dock att du kan utrycka din oro och att det finns chans att din läkare skriver ut åt dig

Min klinik sa att ja skulle boka MVC samtidigt som ja fick tid för vul. Frågade om d inte var för tidigt men då sa hon att efter vul skrivs man ut från kliniken o skickas till MVC och har man inte skrivit in sig i god tid kan de ta flera veckor o få tid. Tycker du ska boka du förlorar inget på de. Nämn dock att du ska ha tiden efter ditt vul sen måste du även nämna att du e gravid via ivf tror d håller koll på ett annat sätt.
  • Filli89
    Dalkullan skrev 2016-03-01 20:48:02 följande:

Filli89 - stort grattis och välkommen!:D Jag är i v 6+1 och har som ont överallt tycker jag!? Rejäl huvudvärk och molvärk, mår illa, trög i magen, ont i ryggen dels för att jag bara kan sova på rygg (gör för ont i brösten annars), ont i benen av molvärken, trött, retlig.. Allt möjligt spännande som man knappt vågar klaga på men som känns lagom charmigt efter ett tag;D

Libra1 - vad roligt att det såg bra ut! Grattis!!:D

Hej tack så mkt

wow du har mkt symptom.

Mina kommer faktist o går men de som är ständigt är brösten som sticks med jämna mellanrum.får molverk lite då och då precis som dagen innan mens,
  • Filli89
    Soffan83 skrev 2016-03-01 20:49:57 följande:

Jag log när jag läste att du inte vågar trycka på, för det vågar jag knappt heller!!! Jag vågar inte springa heller. Min sambo bär alla påsar om vi handlar, han vill inte att jag bär tungt :), jag får knappt dammsuga för honom, men det gjorde jag när han var på jobbet ;) det tyckte han var onödigt. Vi har haft samlag nu, men väldigt försiktigt... Jag blödde i början så då hade vi såklart inte alls.

Ja hahahaha flera veckor av tortyr,Jag som trodde att ruvningen var nått hehe . Ja nej maken bär här oxå han fick möta mig igår o ta påsarna. Ooooh nämn inte ens samlag får panik. Sa till min man igår du får nog leva ett sex fritt äktenskap de närmaste 9 månaderna Hahaha. Han fick lite smått panik för ja kan mkt väl mena alvar Hahaha .
  • Filli89

Tjejer talade precis med kliniken. Ja frågade gällande lutinusen o ja talade om att ja tyckte det var läskigt att sluta bara så där , frågade även vf vissa tar de fram till v12. Hon sa att de kvinnor som gör det har ingen egencykel och det är en annan typ av behandling dvs har man mens och äl osv av sig själv utan att framkalla de klarar kroppen av att behålla embryot själv om inget annat skulle vara fel. Men dessa kvinnor som inte har cykel har heller ingen slemhinna som byggs upp så de behöver hjälp med det och även när den har byggts upp så behöver man hjälp för att hålla kvar de df tar de progesteron sent in i graviditeten.

Tänkte kan vaa lugnande att få veta lite vf de är så olika. Hoppas ni har en bra dag. Kram

• Filli89
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)

Näe va säger du?? Vad tråkigt verkligen ledsen för din skull. Är så orolig för det där själv. Det kommer bli bättre ska du se. Önskar dig all lycka och är verkligen ledsen för din skull. Kram
  • Filli89
    stajlish skrev 2016-03-03 13:19:30 följande:

Ja, det är tråkigt såklart! Men vi visste ju att det är 50/50 risk för det så på nåt skumt sätt blev jag inte jättechockad. Tack! Jadå, vår tur kommer! Hoppas på nästa försök ???? Kram

Ja förstår de. Men är ju "beredd" på de på nått vis, förväntar mig blod inför varje toabesök, men ännu läskigare om kroppen inte förstår att göra sig av med det.Men kände du att något var konstigt lr att symtomen avtog lr så?
  • Filli89
    stajlish skrev 2016-03-03 17:18:26 följande:

Nej, kände mig fortfarande gravid. Var bara allmänt orolig liksom. Antagligen hade detta skett väldigt nyss inpå vulet. Men nu efteråt när jag vet, så har jag typ inga symptom, vet inte om det är psykiskt för att jag vet nu? Skumt det där. Hoppas verkligen kroppen gör sig av med det snarast!

Det är d jag är rädd för. Känner typ ingenting bara lite mensvärk. Brösten kommer o går och illamåendet jag kände i början är inte kvar. Har 20 dar till vulet. Läskigt
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016