• AnnaGus79

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej hej

Hoppar in här om det är ok?

Efter 5 insättningar och 2 år har vi äntligen plussat!

Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)

Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??

Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt

• AnnaGus79
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 15:26:43 följande:

Man kan väl inte bara bestämma att man skall få kejsarsnitt?!? Skall ju finnas medicinskt skäl för det

Jo jag kan det men det beror på att jag är såpass gammal (37) och har 4 barn sen innan, sista förlossningen för 8 år sedan höll jag på att stryka med då inte moderkakan lossnade och efter det blev det stora bakteriella infektioner och på det också livmoderhalscancer, så jag steriliserades och koniserades :(

Det här kommer bli min nya mans och mitt första barn, vilket har kostat i runda slängar 120 tusen haha

Men vad är väl lite pengar mot ett barn :)
  • AnnaGus79
    jewel skrev 2016-03-14 16:10:01 följande:

Välkommen hit! Vad fantastiskt att lyckas efter så många försök!

Blir lite nyfiken när du skriver att du bestämt dig för snitt. Finns det någon speciell anledning? Jag fick snitt med min dotter pga förlossningsrädsla men jag fick kämpa mycket för att få det. Till slut blev det beviljat i vecka 37, fem dagar innan vattnet gick. Det var hemskt att gå så länge o inte veta hur det skulle bli. Denna gången hoppas jag att det ska gå lättare, men jag är redan nervös för att jag inte ska få snitt.

Tack!

Det låter inget vidare att behöva kämpa så för något som man har rättighet att få, hoppas verkligen du slipper det denna gång, men vad jag förstår så är det lättare när man blivit snittad förut, håller tummarna för dig och du har ju några månader på dig :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016