• vårblomman

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej!
    Jag väntar en novemberbebis :) Jag har två barn tidigare som kommit till med hjälp av IVF och nu har vi hållit på med IVF i drygt två år till och äntligen blivit gravida. Dock vågar jag inte riktigt tro på detta än då vi har ett missfall och en missed abortion bakom oss under dessa två år. Det visade sig att jag har hypothyreos, så nu äter jag levaxin och jag hoppas att detta minskar risken för ett tredje missfall. Är idag i v 4+6. Hoppas hoppas

• vårblomman
    Amie77 skrev 2016-03-15 17:30:41 följande:

Grattis, vårblomman! Hoppas verkligen att ni slipper missfall. Att t.ex. komma till VUL och inte få se hjärtslag är så jäkla sorgligt (har varit med om det själv). Jag har VUL-tid om två veckor och tänker på hur jobbigt och spännande det är dagligen...

Tack!
    Håller tummarna för dig också.
  • vårblomman
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Ånej! Håller alla tummar!
  • vårblomman

Har tid för VUL imorgon. Så nervös då jag inte mått illa den här gången, rädd för ytterligare ett MA. Vaknade 04:30 idag och kunde inte somna om för jag är så spänd inför imorgon. Bläää.

• vårblomman

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016