Kajo skrev 2016-03-27 10:24:30 följande:
Jag är i vecka 6+2 och är så orolig att jag inte ska få se hjärtljud nästa måndag. Det är grymt jobbigt att va såhär misstänksam :(
Jag hade mkt mer mensvärk förra veckan, nu har jag mest ömma bröst och är grymt trött. Man trodde att när väl pluset kom skulle allt vara klart! Men ack så fel man kan ha.
Är du inneliggande eller fick du åka hem? Hur mkt kunde du se av embryot?
Ja man är så himla nervös och nojig! Samtidigt som det är helt fantastiskt, är man ju jätterädd att det ska vara något fel! Ömma bröst har jag knappt haft, däremot en trötthet som heter duga och smått illamående. Även kraftig "mensvärk". Jag håller tummarna att ni ska få se ett tickande litet hjärta!
Nej vi fick åka hem, har tid nästa vecka för ett till ultraljud. Hmmm, alltså nu blev det ju bara ett snabbt besök eftersom det var senare kväll och dessutom påskhelg, därav endast en gynläkare som även var på förlossningen, så vi fick ju inte se jättemycket. Men hon visade ju embryot, en avlång prick typ, sen såg man hur det blinkade i det. Blinkandet var hjärtat som slog. Jättehäftigt, känns lite verkligare! Men jag har fortfarande knappt förstått att vi ska få en liten bebis!