• Gingerpool

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag är i 12+1, beräknad till 15 oktober. Vi gjorde FET den 29 januari.

Är galet nervös, har två missfall bakom oss (vi har inga barn sedan tidigare) och nu är det KUB på onsdag. Spelar ingen tillhör många VUL och UL jag gör, oron släpper ändå inte.

Jag orkar liksom inte bli sådär ledsen igen. Nu googlar jag "missfall efter kub" och ger mig själv MER stt oroa mig för. Sunt, verkligen...

Samtidigt håller vi såklart tummarna för att detta är gången det går bra!

• Gingerpool

KUB idag i 12+3 och det var en vild liten krabat där inne! Liten sannolikhet för kromosomavvikelser, och en glad förhoppningsvis blivande far som äntligen fick titta in i magen. <3

• Gingerpool
    ivfbullen skrev 2016-04-06 12:05:47 följande:

Grattis att ni plussat!
    Hoppas också jag kommer att kunna göra det snart.
    Idag får vi tillbaka ett litet blastocyst.

Håller tummarna att allt ska gå bra och ruvningen inte känns så lång innan ett plus!
  • Gingerpool
    Soffan83 skrev 2016-04-07 15:40:43 följande:

Välkomna nya och grattis till hjärtan förresten! Vi gick in i vecka 13 idag :) och jag känner livmodern nu, speciellt på morgonen eller om jag är väldigt kissnödig. Känns helmysigt <3

Åh, grattis! Vad härlig känsla. (Jag är i 12+4 idag) jag känner att jag nästan vågar andas ut efter ett helt normalt kub igår med bekräftad ålder på lagom stort foster. Såhär långt har vi aldrig kommit.

Idag berättade jag för vår VD på jobbet. Kände att jag bara inte kunde med att vänta tills jag var fast anställd (på måndag) och sedan krypa till korset. De jublande fast jag inte ens hunnit arbeta 3 månader. Så skönt.
  • Gingerpool

Gick in i vecka 14 idag och vill fortfarande inte berätta för folk. Jag har bytt kroppsform rätt mkt så jag vet inte hur länge jag kan undvika det. Det gör nästan ont att jag inte vågar vara glad. :( Trodde inte två missfall skulle kunna göra så med mig.

Beställde ett litet gosedjur idag, bara för att se om det gör att jag börjar tänka lite annorlunda.

• Gingerpool
    irrbloss_83 skrev 2016-04-10 19:23:09 följande:
    irrbloss_83 Skrev följande:
    Amie77 skrev 2016-04-10 19:12:38 följande:
    Då börjar jag en ny lista. Skriv in er i "rätt" ordning så blir det lättast!

Amie77 - BF 12/11
    Irrbloss_83 - BF 12/11
    Gingerpool - BF 15/10
  • Gingerpool

Fy vad jobbigt, Pipam!
    En graviditet är ju långt ifrån en dans på rosor och om jag räknar rätt så är du i den veckan då jag nästan mådde som sämst, dessutom. Var så trött så jag trodde att jag skulle gå under.

Om det inte är något annat som pressar dig, t.ex. Jobb, så skulle jag gå till MVC eller vc och be dem dels kolla dina värden och blodtryck, och om de ser normala ut be om remiss till en samtalskontakt. Ibland behöver man prata om saker man inte ens visste att man kände.

• Gingerpool
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-13 08:45:35 följande:

Här är immunförsvaret i botten, förkyld igen för andra ggn på kort tid, så tråkigt! Dagisbarn och graviditet är ingen höjdare i det avseendet. Fick som tips av BM sist att ta alvedon om febern går över 38,5. Vet att vi diskuterade detta i tråden för ett tag sen.
    F.ö. KUB om en vecka. Känns nervöst! Har typ alla symtom kvar men är ändå rädd för ma.

Åh, så drygt med förkylning! Jag har, ta i trä, sluppit det men så lämnar jag knappt mitt kontor för att interagera med de snorande kollegorna i landskapet utanför heller... ;)

Det kommer säkert gå fint på KUB, oftast gör det ju det. Kan helt relatera till risken på MA, jag är orolig varje dag. Håller mig lugn ett dygn efter varje UL, sen är jag igång igen. Obotlig!
  • Gingerpool

Grattis!!
    Jag blir så förundrad bara, vi fick liksom ingen siffra, bara "låg risk". Men sen då?

• Gingerpool
    irrbloss_83 skrev 2016-04-26 15:15:44 följande:

Tjejer, är det nån av er som har erfarenhet av hypothyreos och graviditet. Det vanliga är ju att man behöver höja dosen när man är gravid men för mig är värdena snarast bättre än de brukar vara...

Är det nåt mysko på gång då, tro?

Samma sak för mig! Ger mig jätteångest faktiskt. Som att mina hormonnivåer inte är nog ökande eller nåt.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016