• FörstaIVF

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
    Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

• FörstaIVF
    Kajo skrev 2016-05-06 16:05:36 följande:
    Hej och välkommen!

Jo det är inte så lätt att förstå att där är ett litet liv där inne. Jag är i vecka 12+1 och har haft en blödning, så haft en del kontroller. Men det är ändå svårt att ta in när man inte känner sin bebis än. Nu väntar kub för oss på onsdag nästa vecka. Är det ditt första barn?
    Ja detta är vårt första barn ?? lycka till på kub testet! Vi har ännu inte riktigt bestämt oss för om vi ska göra kvadrupeltestet... Man vill ju veta men vad gör man om man får ett dåligt resultat...? Jättesvårt. Skulle inte förvåna mig om vi kommer vela så länge att det till slut blir för sent att göra det! :) då får det bli bra det med!
  • FörstaIVF
    Iskristall skrev 2016-05-07 08:28:02 följande:
    Ja, det ÄR jättesvårt stt ta in att det ligger en liten bebis där inne, det tyckr jag också! Fast jag varit på två ul, ett vul på ivf-kliniken för att se hjärtat och ett kub-ul. En vecka efter man sett den lille börjar man tvivla igen och tror att det inte är sant! Längtar tills man själv kan känna rörelser!
    Haha ja visst kan man bli knäpp när hjärnspökena sätter igång :) har varit på tre vul hittills :) men jag ska verkligen försöka njuta för oddsen ligger ju faktiskt på rätt sida nu :) dröjer ju tyvärr länge till jag kommer känna några rörelser, är ju bara i vecka 12. Får trösta mig med att känna på den lilla lilla liiiiilla bulan som känns långt nere i tjejmagen som ett tecken på att livmodern har växt iaf <3
  • FörstaIVF

Hur ställer ni er till fosterdiagnostik?
    Jag ska på inskrivning på MVC på måndag, kommer vara i vecka 12+6. Det är också då som jag bör bestämma mig för om jag ska göra kvadrupeltestet, ett blodprov för att se hur stor risken är att barnet har DS. Min sambo och jag tänker lite olika kring detta, och det har jag förståelse för.... Han menar att om blodprovet visar på hög risk för DS så vill han att vi gör ett fostervattensprov för att se om barnet verkligen har DS eller inte. Och om barnet skulle ha DS så vill han nog att vi gör abort och försöker på nytt. Jag fattar att killar tänker annorlunda, jag vet bara inte hur jag ska hantera det. Själv vet jag inte om jag vill gå vidare med fostervattensprov oavsett vad blodprovet visar iom den ökade risken för missfall som ett fostervattensprov innebär. Hur ska man tänka?????

• FörstaIVF
    Kajo skrev 2016-05-17 07:27:49 följande:

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...
    Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Jag går in i vecka 14 idag och känner heller nästan ingenting och det syns verkligen inte heller... Men jag var på inskrivningssamtal igår då fick jag lyssna på hjärtljuden! <3 så det ska nog inte vara någon fara :)
  • FörstaIVF

Hej! Jag har en jättekonstig fråga... Är nu i vecka 15 och huden kring nedre delen av tjejmagen, alltså en bit under naveln, har börjat fjälla?! Och jag har inte solat! Kan det ha att göra med att huden börjar sträckas ut litegrann eller vad kan det va?? Jättekonstigt verkligen!

• FörstaIVF
    Amie77 skrev 2016-05-25 21:48:39 följande:
    Hittade denna tråd så du verkar inte vara ensam, :):
    community.babycenter.com/post/a22106443/any_one_else_got_peeling_skin_on_belly

Idag är jag 90% säker på att jag kände bebisen. Jag kände ett par gånger förra veckan och var cirka 75% säker då. Sen ingenting på flera dagar och genast massiv oro naturligtvis. :) Men ikväll då jag låg och läste så kände jag vädligt distinkta "pickningar" från magen långt nere till höger. Enda anledningen att jag bara är 90% säker är att det bara var två "pickningar" så jag hann inte riktigt fatta vad som hände innan det var över. Helmysigt om det skulle vara bebisen dock!
    Åh tack! Då kanske det är så konstigt då :)
  • FörstaIVF

Hej! Här är man i vecka 17, känner mig lite efter er andra men det är väldigt roligt att läsa om era upplevelser så jag vet ju vad jag har att vänta mig :)

Min mage har verkligen varit som vanligt hela tiden, fram tills typ bara ett par dagar sedan!! Jag kan liksom inte hålla in den längre haha helt sjukt. Helt plötsligt bara är den där liksom! Jag är inte riktigt mentalt redo för magen att växa ännu, även om det såklart är det jag vill. Helknäppt :) Fick köpa mig ett par gravidleggings som jag nu till en början får vika ner för såååå stor är ju magen inte...ännu :)

Själv ska vi på RUL den 23 juni, knappt två veckor dit! Jag hoppas vi får en snäll barnmorska som låter oss försöka se vad är det för kön på bebben. Jag är så nyfiken så jag spricker :)

• FörstaIVF
    Amie77 skrev 2016-06-10 14:44:53 följande:
    Vi är några, eller ett par i alla fall, som är i vecka 18 också så du är inte helt ensam på sluttampen. :)

Jag har också fått mage nu och klär mig strategiskt för att dölja det. Tror ingen elev hann märka nåt innan sommarlovet i alla fall. Sen är det RUL till veckan och går det bra berättar jag för chefen då. Kollegorna kan få vänta till efter ledigheten, men tror säkert några av dem redan anar.
    Haha det är ju rätt lustigt att man lever i förnekelse om det där med magen :) Just idag när en kollega gick förbi mig så sa hon helt plötsligt till mig att "jag börjar visst få mage". Hon är lite äldre och kanske inte alltid uttrycker så lämpligt men shit va chockad jag blev! Jag blev inte arg och försökte skämta och frågade om hon menar att jag är tjock. Hon kanske fattar trots att jag inte sagt något till henne... tids nog så går det ju inte att dölja iaf :)
  • FörstaIVF
    jewel skrev 2016-06-10 20:24:24 följande:

Jag kan lägga in listan i trådstarten när alla har uppdaterat sin info!

Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10. Pojke.

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10. Inte kollat kön.

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11 - flicka

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

Lägg gärna till mig :)
    Förstaivf - BF 21/11
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016