• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-05-01 21:09:20 följande:

Alldeles nyss vibrerade det upprepade gånger långt nere och lite till höger i min livmoder (antar jag). Undrar om det är bebis? Har aldrig känt så förut. Inte förra graviditeten heller. Då var de första rörelser jag kände nervryckningar - det var så sparkarna kändes för mig. Inte som sprattel eller fjärilar utan som nervryckningar och ibland som att någon tryckte ett finger mot magen inifrån.

Iofs tycker jag att vecka 13 är alldeles för tidigt för att känna nåt, så det kan ju vara nåt annat också. Mycket som händer med tarmarna i dessa tider. :)

Jag började känna väldigt tidigt denna gången. Moderkakan i bakvägg. Kan känna som att bebisen petar på mig inifrån. Helst när jag ska sova. :)
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-02 13:11:54 följande:
    Tack snälla! Ja, det blev så verkligt!

Jag har som stick och hugg under skinkorna när jag rör mig. Kan knappt gå pga det ibland. Känns som att man blir helt låst typ. Oftast bara på en sida åt gången. Kan detta vara foglossning redan? Någon som vet eller varit med om samma?
    Googla på foglossning så får du upp bilder på där fogarna sitter. Man har 2 bak och 1 fram. Smärtan kan stråla enda ner i benet.

Jag är osäker på om jag har foglossning eller om det bara är endometriosen. Får enorm kramp i ryggslutet när jag går och det kommer snabbt. Riktigt jobbigt! Läkaren trodde på endon. Han menade på att foglossning får man inte förrän i slutet. Men varken min BM eller jag höll med om det. Det kan komma tidigt för vissa.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-02 16:40:46 följande:
    Usch vad jobbigt för dig. Kan du få någon smärtlindring?

Kollade bilder.. Mitt kommer helt klart från de två ställena där bak!
    Det enda jag får ta är alvedon. Hjälper inte så mycket. :(

Ja, jag känner också av det där och fram ibland. Man får börja tänka sig för hur man rör sig redan nu.

Min BM bad mig kontakta en sjukgymnast tidigt så kanske inte besvären blir allt för jobbiga längre fram. :)
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-05-04 15:16:43 följande:

Allt gick bra på KUB idag! Nu ska närmsta familjen få veta. :)

6 centimeter pyre låg och sträckte på benen och vinkade så fint. 1:2900 för t-21 och 1:20000 för t-18+13. Är nöjd med det.

Känns jättehärligt med en bekräftelse på hjärtslag och rätt storlek i denna "säkra" vecka.

Grattis! Det är skönt att komma förbi KUB. :)
  • Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-05-04 15:29:09 följande:
    Vad kul att det gick bra för er!

Det gick bra för oss ickså, 1:2500 för DS och 1:20 000 för t-18+13. Skönt!

Lilla livet var vilt, låg/stod och skuttade hejvilt så hon hade svårt att få fatt på nacken först. :)
    Grattis!!! Härligt att höra! :)
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-05-06 13:25:54 följande:

Hej!

Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.

Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.

Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.

Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.

Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.

Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.

Rädd för samma besked som då.

Men måste försöka hålla hoppet uppe...

Vet hur orolig man blir. Har också förlorat ett barn senare i graviditeten. Hoppas allt ser bra ut.
    Kramar
  • Libra1
    FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
    Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

Grattis och välkommen hit! :)
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-05-06 22:17:20 följande:

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Jag gick in i v 17 idag (16+0)

Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.

Man blir ju så orolig...

Vad skönt att höra. Jag har samma.

Känner mig också orolig till och från. Ibland har jag svårt för att sova. Som nu. :-/
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016