• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Hej!

Ska till förlossningen i morgon bitti, har både ont i ryggen och en del värkar men inga regelbundna.

Fick lite lite ljusrosa när jag fick på toaletten men kom det inte mer så behöver jag inte åka in förrän i morgon bitti då jag fått tid.

Så jag är spänd här just nu.

• CB1982

Hej alla!

Fick ligga kvar på observation då värkarna slutade. De har diskuterats vilt om de ska planera om och ta ut honom tidigare eller inte.

Nu har de kommit fram till att avvakta och jag har nyss kommit hem.

Börjar jag få värkar igen så kommer de att göra ett akut planerat snitt då. De vill verkligen att han ligger kvar så länge som möjligt, varje dag är en bonus säger dom.

Givetvis förstår jag som men jag börjar bli ganska trött på dessa turerna fram och tillbaka samt att vara ständigt vila. Vet jag låta gnällig men jag önskade att allt var över och att jag hade honom i min famn.

De vill gärna att jag får tills 36+0 som målsättning för då brukar barnen inte behov någon extra hjälp alls. Detta är först på fredag och jag ville se skulle planera in ett snitt då istället men de vill avvakta och se om det håller dessa drygt 2 veckorna jag har kvar nu till det planerade snittet.

Ok, jag försöker tänka positivt, 2 veckor är inte aå lång tid åtminstone.

Jag är också som ni andra lite små orolig inför förlossningen även om jag ska snittas.

Har ju läst på och vet att snitt är det som har minst risk vid föreliggande moderkaka (moderkakan ligger lite över livmodermunnen) men att det finns risk för att man börjar blöda rejält även vid ett snitt.

Det har dock reserverat 2 påsar blod till mig om jag skulle komma upp igen och det kommer även finnas vid det planerade snittet om det håller så länge...

Bebis mår åtminstone bra och det är ju givetvis det viktigaste!

• CB1982
    Libra1 skrev 2016-09-18 05:22:40 följande:

Man märker att det börjar närma sig när sömnen blir påverkad. :P

Har en del förvärkar. Säkert ingen fara. Men man tänker för mycket på hur och när det hela ska starta. Har blivit väldigt kass i magen också som kan vara ett tecken på att det är på g. Någon som känner samma?

34+5 idag. Så liiiiite tidigt ännu! :)

Jag var kass i magen för någon vecka sedan också men då var inget på gång men samtidigt är vi alla olika.

En liten knäpp tanke bara om något helt annat.

Du är tre dagar efter mig, vi gick på samma klinik. Du måste ha varit på äggplock samma dag som jag hade insättning (hade insättning dag 3). Då vi var uppe i en flytt just då fick vi komma på förmiddagen för insättning så visst borde vi varit där samtidigt?
  • CB1982
    Kajo skrev 2016-09-22 09:52:48 följande:

Hur ligger alla till här i tråden?

Jag har 55 dagar kvar. 32+0 idag! Längtar!

Jag har "bara" 11 dagar kvar till set planerade snittet men är i idag v 35+6.

Längtar <3
  • CB1982
    Gingerpool skrev 2016-09-22 09:05:49 följande:

Hon är vår första efter två tidiga missfall, tredje gången gillt alltså! Vi har faktiskt 3 syskonförsök kvar i frysen men lite lugnar vi oss! ;)

Hon var 34+4 när hon föddes, så på inget sett extrem prematur men de blir ju ändå känsligare för vikttapp osv. Vi bodde en vecka på neonatalen innan vi fick åka hem, och med deras hjälp så gick hon aldrig ner mer än ca 5% av kroppsvikten. Vi har sett det som en enorm fördel att ha deras hjälp men det var också underbart när vi äntligen fick åka hem, utan hemsjukvård dessutom.

Igår kom våra katter hem... de är inte så imponerade av sin nya "lillasyster" ännu. :D

Vad skönt att hon vaknar själv nu och att allt gått bra. Skönt att vara hemma kan jag tänka mig.

Jag är tacksam att jag slapp prematur bebis, var ju väldigt nära men nu går jag in i v 36+0 i morgon så då räkna jag inte för vad jag förstår längre.
  • CB1982
    Sally Cinnamon skrev 2016-09-23 10:16:12 följande:

Ni som har barn sen innan, hur tacklar de att de ska bli storasyskon? Vår nästan treåring är ena stunden jättestolt över bebisen och att vara storebror, nästa stund megamammig, arg och trotsig och hoppar bak i utvecklingen och kan inte gå på pottan längre utan kissar hellre på sig. Pust! Han har kris verkar det som. Inte konstigt, men svårt att veta vad som är vanligt treårsbeteende och vad som hänger ihop med förestående förändring.

Min dotter är ju 9 år och väldigt stolt över att hon ska bli storasyster.

Däremot minns jag att hon var väldigt mammig och gnällig när hon var i 3 års åldern så det å mycket väl möjligt att det inte beror på förändringen med ett småsyskon som gör att han trotsar.

Min dotter ville vara uppe hos mig jämt och under sommaren när vi var på semester, jag minns det så väl. Då missade hon på sig, vägrade äta och ville bara vara i min famn. Jag fick inte ens gå på toaletten i fred.

Men som tur var så försvann denna trotsen efter 3 lånader ungefär, jobbigt var det dock.
  • CB1982

Var idag på mitt sista besök på Mvc innan bebis kommer. Fick tyvärr inte träffa min vanliga barnmorska vilket kändes trist.

Allt såg bra ut men magen är ju enorm, sfmåttet är 39 cm och idag är jag i v 36+0...

Fick 2 stycken Babybag med mig, blev förvånad över att ens få men dessutom 2 stycken? Jag väntar ju inte tvillingar. Men denna var faktiskt mycket bättre än de andra jag fått. Här fanns i paket Pampers minsta blöjstrl, ett paket är liberos minsta blöjstrl, våttservetter, salva (inte provflaska utan normalstor) samt badolja. Sedan lite provtester på olika salvor och tvättmedel samt rabattkuponger.

• CB1982

Var på en extra kontroll idag för att kolla blodvärdet då jag kännt mig så trött och yr.

Det låg så pass lågt att jag ska få en påse blod på sjukhuset imorgon.

Annars hade magen vuxit ytterligare, 40,5 cm var Sf måttet idag.

Nu har jag bara 5 dagar kvar... skönt

• CB1982
    Sally Cinnamon skrev 2016-09-28 19:36:50 följande:

Ojoj, hur lågt måste det vara för att man ska få blod? Stackars dig, hoppas du snart mår bättre.

Gränsen ligger på 80 eller så tror jag. Jag ligger på 76 i blodvärde. Men det kan hända att det i valuta fall ska vara lite lägre men då jag har planerat snitt på måndag så kanske dom vill ge i förebyggande syfte för ett säkrare ingrepp på måndag, jag vet inte...
  • CB1982

Angående andningslarm!

Jag hade till dottern och har även köpt nu.

Jag har babysense 2 då jag var nöjd med det till dottern. Hade angelcare först men de fellarmade flera gånger.

Babysense räddade faktiskt livet på min dotter när hon har 2 månader så jag vågar inte vara utan.

Så mitt tips är köp Babysense och inget annat, det är helt klart bäst!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016