• Frmid

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-10-29 19:59:53 följande:

Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3

Åh, så härligt! Stort grattis :) gick det bra?
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-29 23:21:06 följande:

Denna missade jag sist jag var in och kommenterade...

Frmid, Det är lugnt här, ej onda sammandragningar bara typ. Vi får se hur många dagar jag går över tror jag

Hur mår ni?

Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!

Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!
  • Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 14:34:29 följande:

Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....

Ingen undersökning för mig mer än precis i början hos BM och nu när hon erbjöd hinnsvepning när jag hade gått över tiden. Men den var helt valfri!
  • Frmid
    Pipam skrev 2016-10-30 19:30:29 följande:

Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.

:)

Jag ska absolut hålla tummarna för dig :)
  • Frmid
    Pipam skrev 2016-10-31 14:59:44 följande:

Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".

Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)

Jaså, men hoppas ändå det har önskad effekt! Det kan ju dröja upp emot 48 h innan det sätter igång har jag förstått :)
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-11-01 21:18:20 följande:

Får se om min bm gör det. Frågade du efter det eller gav bm det förslaget?

Så skönt med glad och nöjd bebis Frmid! Förstår att det är svårt att greppa att ni har en bebis hemma nu!

De verkar erbjuda det som rutin här när man gått över ett visst datum. Så länge man är minst 1 cm öppen och tappen börjat mjukna dvs. De vänner jag har som gått över tiden har också fått det erbjudandet. Sen kan jag läsa mig till här på fl att det inte verkar vara standard att det erbjuds i alla landsting.
  • Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-30 23:12:12 följande:

Vad jobbigt att åka in till bb igen. :( men skönt att höra att det går bättre nu. :)

Ja jätteskönt :)

Hur mår du och ni? Hämtat er efter snitt?
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-11-02 08:41:48 följande:

Nä, jag har förstått att det inte görs överallt. Vet ju inte ens om nåt händer alls på mig där nere, känns ju inte så eftersom jag inte känner av nåt haha

Så var det för mig med, enstaka sammandragningar och svag molvärk ibland men inget mer. Funkade ju utmärkt ändå :) tycker du ska fråga om du får, händer inget så är det ju så men funkar det så har du snart din bebis :)
  • Frmid
    Pipam skrev 2016-11-02 10:20:14 följande:

Jag ska be om en ny imorgon. Kom en stor bit slempropp igen nu på morgonen. Har knappt sovit inatt. Inte pga smärta utan för jag helt enkelt inte kan somna om. Och då kommer alla oroliga tankar.

Kom igen nu bebis!

Då ska jag hålla tummarna igen! :) säg att bm ska vara lite "elak". På förlossningen gjorde bm där en hinnsvepning för att vi skulle ta oss från 3.5 cm till 4 cm så vi slapp åka hem, kändes lite mer men gjorde absolut inte ont!
  • Frmid
    lallallalla skrev 2016-11-03 07:53:56 följande:

Jag har hämtat mig efter snittet oförskämt bra... jag reste mig ur sängen, SJÄLV, efter 4-5 timmar. Jag hade säkert kunnat gå några steg också men ville inte utmana ödet.

Förra gången tog det två dar och då hade jag två personer till hjälp, varav en höll i mig när jag kissade, för jag skakade så mycket.

Och du då? Hur går återhämtningen?

Och hur går det för bebis med vikten? <3

Oj! Bra gjort och vad skönt att du mådde så bra så snabbt :) skillnad att kunna ta hand om både sig själv och bebis direkt kan jag tänka mig!

Jo, jag mår bra, stel i fogarna och haltar lite. Annars är det mest hormoner som spökar här, gråter för det mesta, både positivt och negativt. Men det har börjat bli bättre senaste dagarna.

Bebis mår mycket bättre tack :) hon ökar i vikt nu, men hon mådde inte bra alltså.. Så vi fick lägga ned amningen och kör på ersättning istället. Både för hennes och min skull.

Hur mår ni? Har ni bestämt namn?

Vår tjej blev en liten Juni :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016