• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag började jobba igår, och var osmart nog att promenera "hem", ca 5 km. Det brukar gå bra att gå den sortens sträckor men igår fick jag sammandragningar som sjutton, som fortsatte när jag kom hem. Så fort jag reste mig upp ur soffan fick jag en sammandragning. Mycket otrevligt! Det slutade när jag hade hinkar i mig en liter vatten, smoothie och fil. 
    Idag ska jag ta det lugnare och framöver ska jag tänka på det där mer... Men igår var första gången jag märkte att jag faktiskt inte riktigt kan göra "som vanligt".

• irrbloss_83

På tal om sparkar så åt jag nån slags wok till lunch igår som var hyfsat välkryddad. Och lillan blev helt tooookig. Han sparkade och sparkade och sparkade. Hårt och länge. Jättehäftigt var det, men jag undrar om det var hans sätt att protestera mot smaken :D

• irrbloss_83

Jag tror inte jag ska få göra nån glukosbelastning... Har för mig att BM sa att de bara gör en sån om de stickprov de tar är avvikande. Passar mig ypperligt, för jag hade inte sett fram emot det oavsett. 

Vad gäller sparkar är det ganska häftigt att min lilla kille ofta har en riktigt lugn dag (tex idag) efter en riktigt aktiv dag (igår). Det är som att han vilar upp sig efter all aktivitet. Jag känner i och för sig en hel del rörelser idag också, men svagare och glesare. De är intressanta de små liven :)

• irrbloss_83

Åh, även jag som inte är särskilt handikappad (än?) har märkt av det där med kollektivtrafik och när man väntar på bussen osv. Även fast jag inte är särskilt stor så lämnar folk plats åt mig. I början blev jag lite trotsig "de ska minsann inte tro att jag inte kan stå" osv, men ju längre tiden går desto skönare märker jag att det är att få sitta ner... Så nu blir jag lite rörd istället, människor är bra fina ibland :)

• irrbloss_83

Uh, nu fick jag ångest, har fortfarande inte skickat in det där jäkla pappret till FK. Å andra sidan tänker jag inte ta ut nån gravidpenning, men.... 

Hela FK-biten gör mig mest bara trött. Borde sätta mig in i det där egentligen men har duckat hittills. Får väl bli veckans projekt kanske. 

• irrbloss_83

CB1982: Vilken hemsk upplevelse, bra att bebis verkar må bra i alla fall och att de håller noga uppsikt över er båda två! 

• irrbloss_83
    CB1982 skrev 2016-08-13 03:55:59 följande:
    Märkte att även om jag försöker hålla koll så ändrar mobilen orden när jag skriver (har ny mobil sedan 2-3 veckor) så att det blir lite eller mycket svårt att förstå det jag skriver.

Började blöda lite mer igår men inget stort så ännu ligger bebis kvar. Det som är skönt nu är att lungmognads sprutorna nu har full effekt så att skulle han föddas nu kommer han mest troligt kunna andas utan hjälp om det inte uppstår andra komplikationer. Det enda han skulle behöva är hjälp att hålla värmen och det känns skönt att veta.

Försöker tänka positivt men är ju givetvis rädd med. Är rädd för att något ska hända så att han dör, har redan förlorat ett barn tidigare. Förlåt, vet att ni inte vill läsa sådant nu. Men jag tror ändå att vi som går igenom Ivf förstår varandra och rädslan bättre än de som blir gravida på naturlig väg. Även om en sådan här händelse skulle vara hemsk för spontant gravida med.

Svårt att sova om nätterna när man är sängliggande dygnet runt. Men faktiskt lyckats sova 5 timmar i natt uppdelat i 2 omgångar så känner mig ganska pigg nu. Men för er kanske ni räknar det som natt fortfarande nu.
    Tänker på Er alla <3
    Skönt att ni tagit er till lördag morgon i alla fall, nu är oddsen ännu bättre! 

Har tänkt en del på det du skriver, att vi kanske inte vill läsa osv. Åtminstone för min del så tycker jag det är helt ok att du skriver om det till oss. Kan vi på något sätt vara ett stöd så vill åtminstone jag vara det. Och oroar mig för allt mellan himmel och jord gör jag ändå, så det känns inte som om det gör varken till eller från för den sakens skull. 

Hoppas han håller sig inne ett tag till, ju längre desto bättre! :) Kram!
  • irrbloss_83

Tjejer, en kanske lite ytlig fråga, men ändå....

Jag har växt ur min höstjacka, den går för allt i världen inte längre att stänga över magen. Hur gör man nu? Var köper man en vettig gravidjacka?
    Det kommer ju inte direkt bli varmare innan bebis kommer ut, menar jag...

• irrbloss_83

Ja, så gör jag också... Var runt på stan igår och tittade men det verkar vara höstmode att se ut som en skinhead från tidigt 90-tal (dvs bomberjackan är tillbaks, om än i rosa glansigt tyg...) Och det kändes ju inte så lockande får jag säga. 

Har kikat lite på nätet men det är svårt att hitta nåt bra där också. Hm. Får vänta och se om jag ramlar över nåt bra... Tack för tipsen om postorderställen, har inte kollat ellos osv. 

• irrbloss_83

Jag är inte heller så sugen på att köpa massa gravidkläder, det är så kort tid de används ändå, men just det där med jacka känns som ett potentiellt problem. Hoppas kunna hitta nån modell där man får in barnet i sele/sjal under sen också när det är dags för sånt.

Hittade en fin modell på Ellos faktiskt, men jag väntar lite med att köpa... Måste kolla runt om jag känner nån som har först...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016