• Sally Cinnamon

Höstbebisar efter IVF 2016

Tror kanske att bebisen lagt sig med huvudet ner här för det är extremt mycket sparkar och tänjanden upp mot revbenen idag.
    Fått problem igen med nattliga benkramper/sendrag. Ska fråga BM om det nästa v, läser så mycket olika på nätet: salt, grappo, zink, magnesium och bordsknivar under madrassen (japp!)
    Annars går det rätt så bra, börjat bli less på att jobba men har en dryg månad kvar. Försöker att ta det lite lugnare i alla fall.

• Sally Cinnamon

Åt inget under förlossningen vad jag kommer ihåg...men bars låter ju smart. Glöm inte nåt att äta för partnern!

• Sally Cinnamon
    Kajo skrev 2016-09-06 10:43:07 följande:

Hallå damer! Så spännande det är nu när det börjar närma sig för oss alla. Även om jag kan tycka det är en evighet till 16 november. Ca 10 veckor kvar till bf och 7 veckor till jag går på mammaledighet. Hur tidigt går ni andra? Är så himla jobbtrött nu, saknar motivation helt och hållet!

Haha, typ samma här. Har en månad kvar att jobba och jag är hemskt tankspridd och lite dålig på mitt jobb ärligt talat... Samtidigt är det ju härligt att träffa folk och prata om andra saker än bebisar. Men börjar logga ut mentalt, helt klart. Slutar ca 2,5 v innan bf.
  • Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-09-06 14:20:46 följande:

Någon som fått klåda? Det finns tydligen något som kallad gravidklåda och beror på ökade gallsyror i kroppen. Det har börjat klia på mig. Uuuuuh!

Hade klåda på benen förra grav men det visade sig bero på cirkulationen. Högt benläge så ofta som möjligt+ stödstrumpor hjälpte då.
  • Sally Cinnamon

Uppdaterade vår listtråd också. Fyll gärna på själva om det är några nyheter ang era graviditeter. Vi kanske har glömt den där listan lite.

• Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-09-12 15:04:44 följande:

Har någons bebis fixerat sig? Det känns lite annorlunda på mig. Ska till BM imorgon så får vi se. :)

Minns inte riktigt hur man vet det? Hen ligger med huvudet nedåt, iaf sist vi var hos BM. Det ilar lite kissnödigt som om hen borrar sig ner ibland men jag har ingen aning om det är "permanent" att bebisen ligger så.
  • Sally Cinnamon
    CB1982 skrev 2016-09-15 19:37:45 följande:

Hej!

Ska till förlossningen i morgon bitti, har både ont i ryggen och en del värkar men inga regelbundna.

Fick lite lite ljusrosa när jag fick på toaletten men kom det inte mer så behöver jag inte åka in förrän i morgon bitti då jag fått tid.

Så jag är spänd här just nu.

Förstår det! Hoppas du får sova inatt och lycka till imorgon oavsett vad som är på gång.
  • Sally Cinnamon

Bra att få frågan om förlossningen här så man tänker efter lite! Jag oroar mig nog mest för att jag ska få fysiska komplikationer så det blir svårt med vardagen med litet barn+ nyfödd efteråt. Typ spricka mycket.
    Tänker nog överhuvudtaget mest på livet efter förlossningen, inte så mycket på just förlossningen i sig. Kanske för att vår pojke som är tre år verkar ha lite kris just nu och pratar mycket om bebisen och är jättetrotsig och arg (blandat med mkt förväntansfull).

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016