• Soffan83

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-04-08 02:14:13 följande:

Jag blev väckt för en stund sen av dottern o när jag gick upp ur sängen kände jag att blodet vällde fram, som när mensen är riklig liksom. Det fyllde bindan jag hade på mig. Det känns inte bra det här! :(

Nä! Fasiken vad jobbigt... Bra att du vilar! Har läst att om det börjar blöda så kraftigt ska man ha sängvila i
  • Soffan83

minst 3 dagar. Min väninna hade nån forskarrapport som hon visade mig bär jag blödde. Det kan ha stor betydelse OM det skulle vara begynnande missfall. Menar inte att det är det du har, men kan vara bra att skriva här nu när det är några blödningar här inne. 10 dagar som CB1982 fått råd om låter oxå väldigt bra! Men sträng sängvila tror jag på efter vad jag läst. (Min RMC sa inget om det heller)

• Soffan83
    CB1982 skrev 2016-04-08 09:41:04 följande:

Jag är i princip liggande hela tiden. Gör lättare middagar och går upp för toa besök samt för att ta något att äta. Tv:n är just nu typ mitt sällskap när jag är ensam hemma.

Trist men jag vågar inget annat.

Jag förstår dig, skulle oxå ta det väldigt lugnt. Det är ju inte för alltid så det blir ju roligare sen ;)
  • Soffan83
    Frmid skrev 2016-04-08 10:33:45 följande:

Hemma från ultraljudet, SÅ härligt att se det friska lill-pyret :D

V 13 nu, borde kunna börja slappna av. Symtomen börjat sakta ge sig med.

Hoppas det är ofarligt för er som har blödningar! Tänker på er väldigt ofta.

Vad roligt :) skönt att se den va :)
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-08 12:24:20 följande:

Tack för allt stöd! Jag ska verkligen se till att ligga i sängen hela helgen även fast det är jättetråkigt. Får hitta nån bra serie att titta på. O hoppas att 3-åringen är nöjd med att vara med sin pappa, men det är nog inga problem :)

Verkligen! Vila på nu och ta det lugnt :) serier funkar alltid!
  • Soffan83
    Kajo skrev 2016-04-08 22:08:19 följande:

Min blödning har lagt sig. Kom inte mer färskt blod som när vi satt på akuten. Idag har det bara kommit lite mer mörkrött/brunt. Men så fort jag får mensvärk blir jag livrädd. Den värken kommer vara så förknippad med blod numera. Jag har bara legat hela dagen och kommer fortsätta så resten av helgen. Kram till alla ni andra som haft blödning och panikångest! Det flög förbi i mitt huvud med att jag hade inte orkat med fler ivf-försök.

Skönt! Vila på nu.
  • Soffan83

Vad skönt att det gått bra för er och att ni kunnat vila er :) jag har inte köpt nåt än men börjat berätta nu för folk att vi ska ha ett barn i oktober, känns jättehäftigt :) idag har jag kännt mig lite känslig och sårbar. Men det går över. Ny lista låter bra :)

• Soffan83

Gingerpool - BF 15/10

CB1982 - BF 20/10

Queen5683- BF 26/10

Sally Cinnamon - BF 28/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

Iskristall - BF 31/10

Mariana79 - BF 4/11

Pusheen - BF 8/11

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Soffan83

nu blir det bättre med datum

Gingerpool - BF 15/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10

Queen5683- BF 26/10

Sally Cinnamon - BF 28/10

Iskristall - BF 31/10

Mariana79 - BF 4/11

Pusheen - BF 8/11

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Soffan83
    Pipam skrev 2016-04-11 09:54:20 följande:

Jag tror jag fått någon form av graviditetsdepression...

Jag bara gråter, får panikångestattacker, sover jättedåligt, vaknar med hjärtklappning, konstant ångest.

Jag borde vara lycklig och glad och jag känner det bara såhär. Jag är lycklig över barnet men jag kan liksom inte riktigt ta in det och jag oroar ihjäl mig.

Fy vad jobbigt! Starkt o söka hjälp. Det är ju inte helt ovanligt att bli deprimerad under graviditeten. Jag är jättekänslig just nu, börjar gråta lätt och är väldigt känslosam. Först var jag osocial, det har börjat släppa nu men då kom det här istället. Men det är ju skönt med hormoner i det avseendet att då e vi ju iaf gravida ;) kram på dig!
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-04-19 12:06:36 följande:

Idag har jag varit på gynakuten igen. Blöder fortfarande brunt o i natt kom det rätt mycket. Drömde sen att jag fick missfall, vaknade med tårar rinnande på kinderna. Så jag åkte in för en koll igen. Bebisen mår bra, den rörde sig o hjärtat slog. Moderkakan ligger fortfarande lågt, tar väl ett tag för den att flytta på sig om den nu gör det. Jag ska vara hemma från jobbet en vecka till o se hur det är sen. Tråkigt men skönt att vila.

Nä fy vilken hemsk dröm!!! Vad skönt att allt såg bra ut :) förstår att det kanske är lite tråkigt, men bra att du vilar dig.
  • Soffan83

Hej allihopa! Kul och se att alla e kvar sen sist och några nya :)

Jag tänkte fråga om någon vet hur länge man måste vänta innan man kan göra ivf igen efter man fått barn med hjälp av ivf (icsi) det finns inga frysta ägg osv, utan det blir från scratch.

• Soffan83
    Libra1 skrev 2016-05-10 18:16:05 följande:

Man bör ha fått igång sin ägglossning och mens först, ja om man nu har det. Efter det är det nog bara att köra på. :)

Tack för ditt svar :) jag har googlat men inte hittat nåt.
  • Soffan83
    Libra1 skrev 2016-05-11 10:52:25 följande:

Hur är det för er som börjat känna fosterrörelser? Jag kan känna ganska tydligt nu men blir livrädd när jag inte känner något. Jobbigt! Men vet att vecka 17 är tidigt.

Jag är så osäker på vad det är jag känner. Oftast när jag tror att jag känner måste jag prutta lite efter en stund så då tänker jag att det kanske är gaser. Med sonen kände jag så tydligt som en liten fisk :) jag är orolig för att jag inte känner. Med sonen kände jag redan vecka 16 (iof 12 år sen) och nu är jag vecka 17+6. Har rul nästa fre, längtar dit så vi får se att det ligger en liten bebis där med två armar och ben och ett huvud ;)
  • Soffan83
    Pusheen skrev 2016-05-11 20:47:16 följande:

Spännande, det var ju inte mycket som skilde. Vi har gjort icsi så vi får väl se vad det blir i höst

Vi var oxå gjort icsi, så 50/50 :) blir spännande!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016