Sally Cinnamon skrev 2016-05-30 23:30:41 följande:
Tack för alla grattis! Det känns väldigt skönt att uppleva ännu ett lyckat RUL ja!
Ami> Vi kollade könet på sonen, den gången kändes det sååå himla overkligt att vi äntligen skulle få barn så allt som gjorde det mer konkret var välkommet. Den här gången vill vi veta hur det känns att få veta det i förlossningsrummet :)
Jag förstår det! För mig blev det dock tvärtom. Förra gången så var det min man som kom på att vi skulle kolla det och jag hade inga motargument direkt så då blev det så. Men efter en graviditet av att ha vetat och haft ett namn på bebisen i magen så skulle det kännas så konstigt att inte veta denna gång. Så denna gång var jag lika på som maken att få veta. Och lilltjejen har redan sitt namn! :)
Men iom att vi fick veta det så tidigt så gjorde det graviditeten nästan FÖR verklig för en oroare som mig. Redan i vecka 15 visste vi att det var en tjej och vi har kallat henne vid namn sen dess, men det har nästan gjort mig mer oroad på nåt underligt vis. Det kombinerat med inga rörelser sen i onsdags (även om jag vet att det kan vara så) gör mig på riktigt nervös inför UL imorgon. Tror inte jag känt mig så nervös tidigare faktiskt. (Vilken jäkla tur att vi hade ett UL inbokat till imorgon!)