Höstbebisar efter IVF 2016
HejNy här, gravid i v 9 (8+2) efter ett FET i slutet av januari (5 dagars). Första IVF i nov 2015 slutade i ett tidigt missfall. 36 år och mitt första barn, beräknad till 9 okt. Känns helt fantastiskt men ändå overkligt!Jag har varit på ultraljud på kliniken o allt såg jättebra ut. Jag såg hjärtat slå tydligt vilket var skönt. Jag har även varit hos barnmorskan och ska ta blodprover i nästa vecka, dels inför KUB men också de "vanliga" proverna man ska ta. Jag hade inga symptom fram tills för drygt en vecka sedan, och då menar jag verkligen INGA. Jag har gjort 4 st gravtester totalt bara för att försäkra mig att jag inte misstagit mig :). Det första BIM+1, sen på testdagen BIM+6 och därefter två stycken i v 6. Alla har visat tydliga plus. Nu däremot så har symptomen kommit med råge.... Så alla ni som inte har några symptom, passa på och njut!!Jag mår konstant illa, sjukt trött, sura uppstötningar, täppt i näsan, "mensvärk" och extermt torr i munnen, Svårt att koncentrera mig på jobbet när jag är så trött och känner av illamåendet. Småäter hela tiden så kommer väl bli tjock snart också :)Kul att följa er andra som gått igenom lyckade IVF/FET och är beräknade ungefär samtidigt som jag! Vi har berättat att vi ska ha barn för några vänner och familj. Jag känner inte att jag måste vänta till v 12 innan jag berättar utan skulle något hända så är jag glad att de vet och kan stötta mig. Skönt att slippa ljuga om varför jag hoppar över vin till middagen eller inte kan äta vissa saker. Har dock inte sagt något på jobbet, det känns som att jag kan vänta med tills dess att det börjar synas. Kram till er alla!
Jag kan verkligen relatera till det du skriver. Hade knappt symptom innan i måndags, illamåendet from hell så fort jag inte äter på sekunden jag blir hungrig och självklart är det socker som hjälper bäst. Tillsammans med att jag blir väldigt yr och helt skakis så är det inte lätt att dölja på jobbet att nåt är på gång :)
Jag kontaktade MVC igår för att boka tid men hon tyckte det var onödigt innan vi varit på vårt VUL nästa onsdag. Får hoppas de har tid rätt snabbt då..
Gick in i v 8 idag (7+0) så ny spännande info att läsa för oss i apparna :)
Hur mår ni andra?