Inlägg från: Kärlekövervinnerallt |Visa alla inlägg
  • Kärlekövervinnerallt

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-03-14 19:55:50 följande:

En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?

Yes. Har det från och till hela dagarna.
  • Kärlekövervinnerallt
    CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

Hej vänner!

Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

Med mig har det hänt saker...

I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.

Grattis =) vad spänande! CVäntar själv till mitt Vul då 2 äggblåsor var mogna vid ägglossningssprutan. 
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-03-18 10:54:15 följande:

Nu har vi fått se det lilla hjärtat slå på vul! Sååå glada! <3

Åhh vad spännande :) hur långt gången är du nu?
  • Kärlekövervinnerallt
    jewel skrev 2016-03-18 14:41:00 följande:

Nu har vi varit på ultraljud o sett en liten räka på 28 mm som rörde sig mycket o hjärtat slog så fint. Känns så skönt! Nu ska jag sluta oroa mig! :)

Vad roligt!! Grattid :D
  • Kärlekövervinnerallt

Ibland känns det så ofattbart att man är gravid. Från nedslaget att stimuleringen bara blev 2 äggblåsor och att de inte ville köra nästa omgång tills jag gått ner i vikt till detta.:)

Känns som ett underbart mirakel. Är i v6 nu (5+1) och om 2 veckor skall vi äntligen få se mini. Eller kanske 2? :D

• Kärlekövervinnerallt

Jag skall göra kub. Mest för att se bebisen, men har även riskfaktorer. har även jobbat som boendestöd samt personlig ass. Känns kanske magstrakt men efter allt jag sett vill jag inte ha det livet det innebär med assistenter och annat

• Kärlekövervinnerallt
    Soffan83 skrev 2016-03-25 08:54:39 följande:

Jag/ vi struntar i KUB. Vi gör ul i vecka 18 då dom tittar på organen. Jag har gjort en annan sammanfattning av utvecklings störning. (Antar att du kärlekövervinnerallt jobbar med måttlig/grav) Jag jobbar som boendestödjare på en gruppbostad för unga vuxna med lindrig utevecklingstörning och gladare ärligare och underbara människor har jag inte träffat. De har ett väldigt rikt och härligt liv. Så det kan ju se väldigt olika ut. Min svägerskas kompis fick 1 av 4 på testet och födde ett friskt barn. Så frågan tycker jag är hur ställer man sig till resultatet? Om man får 1 av 3 säg, vad gör man då? Tar man bort den då? Eller kommer man behålla den och vara orolig hela graviditeten? Alla gör verkligen som dom vill, det är ingen nån ska lägga sig i. Men så här har vi tänkt iallafall :) glad påsk!

Jag har jobbat med lindrigt till gravt. Säger inget om att de inte har meningsfulla liv. Tror bara att livet med ett handikappat/funktionshindrat barn passar alla. Och det tycker jag alla har rätt att bestämma själv.
  • Kärlekövervinnerallt

[quote=76500180][quote-nick]Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:[/quote-nick]Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.[/quot

Så tråkigt. Har själv haft missfall i v 10. Så hemskt. Beklagar verkligen

• Kärlekövervinnerallt
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Åhhh. Vad skönt. Ignorera mitt inlägg ovan :)
  • Kärlekövervinnerallt

Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.

• Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-04-06 21:22:56 följande:

Hur har det gått idag? Har tänkt på er av och till... Hoppas allt såg bra ut!

Fick se världens vackraste krabat idag med ett tickande hjärta. Blev flyttad från 7+1 till 7+3. Tyvärr fick vi inget foto vilket kändes lite snopet.
  • Kärlekövervinnerallt
    Amie77 skrev 2016-04-06 21:43:42 följande:

Grattis, Kärlekövervinnerallt!

jewel: Usch, vilken hemsk upplevelse! Hoppas att det går bra imorgon!

Tack :)
    jewel skrev 2016-04-07 07:04:58 följande:

Så härligt! Förstår att du ville ha foto men de två jag har är inte mycket att hänga i granen direkt... ;)

Haha. Har kort sedan ett tidigare missfall. Inget speciellt. Men kändes bara så konstigt att vi glömde av foto. Får snart mer bilder :)
    Libra1 skrev 2016-04-07 08:02:28 följande:

Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.

Våran stimulering bkev avbruten eftersom bara ett ägg mognade och ett till var på g. Fick otrivelle och vi fick köra naturligt. Räknade själv 14 dagar bakåt efter den sista möjliga dagen för ägglossning kunde vara. Så visste att det kunde diffa lite. Räknade jag efter när mensen faktiskt var skulle det vara 7+5 och nu blev det som sagt 7+3
  • Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-04-07 08:56:05 följande:

Vad kul att det såg bra ut! :) Grattis! Och jag säger som jewel, de korten jag har är inte mycket att hänga i julgranen egentligen, det hade varit bättre att få en film :PHåller tummarna för dig idag! Jag har funderat mycket på det faktiskt, frågade min gynekolog i måndags men jag fick inte direkt nåt svar. Men jag tycker att det verkar vansinnigt att flytta egentligen, för man vet ju i princip på minuten när hur gammalt fostret är. 

Helt sant. Var helt inne på att vi skulle ha filmat. Men vi blev så tagna att vi glömde. Sedan tänkte vi att vi får en bild och det fick vi inte heller. Inland får man leva i nuet med :)
  • Kärlekövervinnerallt
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Skönt att höra <3 vilken oror de små redan utsätter oss för haha
  • Kärlekövervinnerallt
    vårblomman skrev 2016-04-07 20:45:54 följande:

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

<3 finns inga ord för sorgen man känner för förlusten av sitt barn
  • Kärlekövervinnerallt
    JOLI skrev 2016-04-11 11:35:35 följande:

Gingerpool - BF 15/10 jewel - BF 16/10Soffan83 - BF 19/10Frmid - BF 19/10CB1982 - BF 20/10 Lallallalla - BF 24/10Libra1 - BF 24/10Queen5683- BF 26/10 Sally Cinnamon - BF 28/10 Iskristall - BF 31/10Pipam - BF 3/11Mariana79 - BF 4/11 Pusheen - BF 8/11 Amie77 - BF 12/11 Irrbloss_83 - BF 12/11 Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kan inte kopiera så om någon vänlig själ vill hjälpa till :). Kärlekövervinnerallt bf 19/11
  • Kärlekövervinnerallt

Haft en dag med rosa flytningar Idag. Vet att det inte är farligt men ändå är jag orolig. Man tror att det skulle kännas bättre efter vul. Och det gjorde det tills idag. Usch. Drar imagen idag med. Säkert inget som sagt men vara skönt att få skriva av sig

• Kärlekövervinnerallt
    CB1982 skrev 2016-04-12 05:12:21 följande:

Ett tips är att vila, vara sängliggande tills 7-10 dagar. Det man oroar sig för mest är ju missfall och skulle det vara ett hotande missfall så kan tid där du är sängliggande stoppa det.

Ett av mina missfall fick jag rosa flyttningar, gick till gyn där allt såg bra ut men 2-3 dagar senare började jag störtblöda. Även om jag förstår att du gärna vill göra ett vul (jag är likadan) så kanske du ska vila några dagar och se om det upphör?

Samtidigt vet jag ju att det kan vara helt normalt med små blödningar men man vet ju aldrig.

Ville skriva ett pep till dig men märkte nu att det inte riktigt blev så. Dock ett råd som jag själv hade följt i din situation.

Jag hoppas verkligen att de rosa flytningarna slutar. Hade det själv för 2 veckor sedan och då berodde det på lågt sittande moderkaka och läkaren sa åt mig att vila i 10 dagar samt absolut inte bära tungt.

Har inte blött nu på 11-12 dagar

Tar det lugnt på min lediga tid. Tyvärr är jag uppe i praktik och kan inte vara borta. Har haft rosabrunt flera gånger under tiden. Har lite is i magen men blir det värre får jag försöka prata med min praktik
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016