• FörstaIVF

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-06-15 16:59:02 följande:

Grattis till lyckade RUL!

Är det bara jag kvar nu som inte haft mitt? På måndag smäller det här hos oss :)

Jag har inte heller haft mitt RUL. Får snällt vänta till den 23:e :)
  • FörstaIVF

Grattis Irrbloss! Låter ju helt underbart :)
    Själv har ska jag på RUL på torsdag och tiden går ju bara sååååå långsamt!

Har du testat gravidyoga mot foglossningen? Jag kör det själv flera gånger i veckan och det känns superskönt efteråt! Och det kommer från en som knappt ens visste vad yoga var innan :)

• FörstaIVF

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

• FörstaIVF

Jag är ju i vecka 21 och känner inte särskilt mkt... Man vet ju att det kan dröja men ändåååååå!! :) inatt drömde ja en massa, som inte ens hade med bebis att göra överhuvudtaget och helt plötsligt så var det som en boxningsmatch i magen, i drömmen då... Så jag vet inte om det hände på riktigt eller bara en mkt verklig händelse i drömmen. Sen har det vart stilla!

• FörstaIVF
    Sally Cinnamon skrev 2016-08-03 08:32:50 följande:

Tillbaka på jobbet och slås av vad få det är som säger att magen är fin (ingen), desto fler att den är stor (nähä?!) och kallar en för tjockis. Orkade inte säga ifrån men visst vore det mycket trevligare att få höra något positivt! "Var du lika stor förra gången också?" känns inte så kul. Tycker inte jag är så himla stor.

Folk är så plumpa... jag tycker inte när folk ska pilla på min mage. Med vissa går det an, t.ex. om jag har en nära relation med den personen. Häromdagen så lade en kollega handen på min mage och sa "oj vad den har växt" och då sa jag tillbaka att "ja den är ungefär lika stor som din". Vet inte hur hon tog det med det skiter jag i! :)
  • FörstaIVF
    CB1982 skrev 2016-08-04 12:09:52 följande:

Bebis här för sig väldigt mycket och jag kan få 10 rörelser på en minut lite då och då.

Det ut som gelé på magen när han håller på hehe...

Nu rör jag mig förvisso inte så mycket då jag får så ont. Kan vara därför som jag känner rörelserna så mycket.

På måndag öppnar äntligen hjälpmedelscentralen efter semester uppehåll. Ska försöka få någon form av hjälp för så att man åtminstone kan komma ut lite. Som det är nu så kan jag gå i 5-10 minuter sen har jag så ont att jag knappt kan lyfta benen.

På måndag ska jag även göra glukosbelastningstestet. Inget jag ser framemot. Då är det inte drycken i sig utan att behöva sitta ner på samma ställe utan att kunna lägga sig ner ibland som skrämmer mig.

Har ni gjort ert glukosbelastningstest ännu?

Jag har gjort Glukosbelastningen och det är ungefär som att dricka avslagen Sprite, med extra socker i! Väldigt sött... När jag gjorde det så hade jag möjlighet att lägga mig i ett av deras besöksrum på en brits om jag ville, det kanske du med kan få göra. Kolla med dom!
  • FörstaIVF
    Iskristall skrev 2016-08-07 13:12:02 följande:
    Heter det här med 10% från vissa jobb nåt speciellt. Vad ska man kalla det är man hör med arbetgivaren eller är det nån annan man ska höra om dessa ev 10%?
    Föräldrapenningtillägg har jag hört att det heter!
  • FörstaIVF
    irrbloss_83 skrev 2016-08-27 13:36:03 följande:

Jag har också stannat av i viktuppgången senaste veckorna, har gått upp runt 9-10 kg än så länge men nu är det stopp verkar det som. En annan sak jag har funderat en del på på senare tid är bebis rörelser, de känns mindre senaste veckorna än de gjorde runt kanske v 23-25. Han rör sig inte mer sällan, men det är som att rörelserna är svagare och mindre sparkar och mer ålningar. Är det nåt man borde oroa sig för eller är det helt enkelt så att han har mindre plats att röra sig på och alltså inte har plats att karatesparka.... Nån som vet?

Jag kan hålla med dig om det där med rörelserna. Är i v28 nu och dom senaste dagarna så kändes det inte alls lika mkt som det brukar för några veckor sedan. Jag ringde till Mvc i torsdags som hänvisade mig till förlossning pga tidsbrist hos dom den dagen. Som tur var så såg ju allting jättebra ut! Gjorde både ctg och ultraljud. Jag trodde bebis kilat ner sig i bäckenet och därför jag inte kände så mkt men nejdå han låg tvärsöver magen! :) i mitt fall så var personalen toppen och ingen som ifrågasatte att jag ville göra en koll. Dom sa tom att jag ska fortsätta vara uppmärksam och höra av om jag blir orolig. Så mitt råd till dig är att känna efter, är du orolig så ring in, alltid bättre att få en koll än att oroa sig. :)
  • FörstaIVF

Jag är också kvar! Har BF 21/11 så det är lååångt kvar.... Har haft en väldigt skonsam graviditet till för ett par veckor sedan då jag fick problem med hemorrojder... Fy fan säger jag bara, känns som att skita ut spik! Och lite foglossning i blygdbenet som gör skitont ibland när jag promenerar. Crossfit och styrketräning går dock bra, jätteknepigt...

• FörstaIVF
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:

Godmorgon från bb! Det blev en pojke!

Stort grattis!! Det verkar som det gick undan?! :)
  • FörstaIVF
    irrbloss_83 skrev 2016-11-17 10:02:05 följande:

Visst är det bara jag kvar i tråden nu som har bebis kvar på insidan (Om man bortser från Pusheen där vi ju inte riktigt vet än)?

Idag är jag på 41+0, ska fira med att skruva ihop och bädda spjälsängen och kanske åka till BM för en extra-koll, beroende lite på hur blodtrycket ligger nu på förmiddagen. 
    Har haft ganska mycket förvärkar och sammandragningar idag på morgonen, vilket jag inte brukar ha. Så jag kan inte riktigt låta bli att hoppas att nåt händer :)

Hur har ni andra det i era bebisbubblor?

Hej! Jag är också kvar i tråden och nog sist ut :) beräknad till 21 nov och lillen verkar ha det rätt bra i magen så jag kommer säkert gå över tiden ???? men jag trivs rätt bra med att vara hemma och dra också ???? det mesta är fixat, bara bebisen kvar ????
  • FörstaIVF

Hej alla!
    Läste din förlossningsberättelse frmid och känner verkligen med dig!!! Det låter fruktansvärt jobbigt, hoppas ni kan ta igen er nu hela familjen tilllsammans <3
    Kan ju passa på att berätta att vår egna lilla guldklimp kom i måndags! På utsatt dag till och med :) det hela gick väldigt fort, kl 9 på morgonen börjande jag få som molande mensvärk men tänkte inte så mkt på det, körde lite styrkeövningar och moppade golvet i huset! Till slut övergick det så sakteliga till värkar för jag var tvungen att stanna och andas ordentligt.. så kl 15 fick min sambo komma hel från jobbet vid 16 var vi på förlossningen, öppen 5 cm! Två timmar senare var jag helt öppen och kl 18.25 föddes vår pojk. Det nästan lite för fort... man hann liksom inte med och när han var ute så fattade jag liksom inte vad som hänt. Men han är helt underbar och jag är otroligt tacksam att allt gått så bra :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016