• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-09-20 18:45:26 följande:
    Får du det? Gör de mer ont än förvärkarna också?

Jag försöker tänka att om hon nu är på väg så är det så, men helst vill jag att hon stannar till v 37 iaf. Har lite svårt att släppa tankarna ändå.. :P
    Jag känner mer smärta nu än innan. Har haft sammandragningar ganska länge. Nu känns det som ganska svår mensvärk ibland. Helst när sammandragningarna blir värre. Men det var ingen fara för min del. Livmodertappen var stängd och fin.

Känner du dig orolig så åk in. Jag är så glad att jag gjorde det. Har kunnat slappna av mer idag. Det är skönt att veta känner jag. :)
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-09-20 21:09:03 följande:
    Det låter ungefär som jag har haft med sammandragningar och förvärkar då. Förutom de sex jag hade mitt i natten. De var riktigt tuffa.. Känner mig faktiskt lite lugnad av att läsa att du inte hade påverkad tapp. :)
    Jag tycker det känns skönt att veta att det inte är någon fara nu om bebisen vill komma. Att de inte kommer att stoppa det. Men de vill gärna att man kommer in lite innan om det startar eftersom det är lite tidigt.

Du kan ju alltid ringa och höra vad er förlossning tycker! :)
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-09-21 07:24:38 följande:
    Det är jätteskönt att veta. Jag kände inte till att de vill att man ska komma in tidigare dock. Det får jag fråga om imorgon när jag ändå ska träffa barnmorskan.

Jag är egentligen inte så orolig längre, mer nyfiken. :)
    Vad bra! :)

De sa till mig att jag hade fått stanna kvar om jag börjat öppna mig eftersom det är lite tidigt. Men det var kanske eftersom jag redan var där. :D
  • Libra1
    Gingerpool skrev 2016-09-22 06:10:12 följande:

Tack för alla fina grattis för vår lilltjej!
    Hon vägde nästan 2700 gram fast hon var så tidig och igår var BVC här och det har tagit 2 veckor men nu har hon passerat sin födelsevikt.

De här 14 dagarna har varit minst sagt omtumlande men vi börjar hitta våra rutiner och nu vaknar hon av sig själv och vill ha mat - något som underlättar enormt! Att mata en prematur med mild gulsot som hellre sover än överlever är inte jättekul. ;)

Härligt att höra att allt gått bra!!! Så ni har redan fått komma hem? Skönt det! :)
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-09-22 09:52:48 följande:

Hur ligger alla till här i tråden?
    Jag har 55 dagar kvar. 32+0 idag! Längtar!

32 dagar kvar här!!! Har så mycket förvärkar så tror han kommer tidigare. Men bara för det kommer jag väl att gå över tiden.

35+2 idag! Tänk att vi har kommit så här långt. :)
  • Libra1

Jag får förvärkar två ggr om dygnet. Kl 4 på natten och kl 14 på dagen. Det håller i sig ett tag och sen slutar det igen.

Någon mer som känner så? 35+5 idag! :)

• Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-09-25 09:28:13 följande:

Blä vilken skräpnatt jag har haft. Vaknade vid 01:30 för att jag var kissnödig, hade ett par sammandragningar medan jag var vaken, men sen slutade de inte som de brukar. Fram till kanske 03:30 eller så så hade jag sammandragningar så fort jag rörde mig i sängen och ibland annars också. Inget som gjorde ont alls, men känns lite olustigt när det kommer massor med sammandragningar på en gång när jag knappt har haft några alls under graviditeten hittills. 
    Somnade sen i alla fall, och har haft ett par sammandragningar nu på morgonen också, men det verkar ändå ha lugnat sig. 

Har ni visa kvinnor några smarta råd eller tankar?
    Får väl ringa förlossningen om det tilltar igen, men jag skulle helst slippa åka in om jag inte verkligen måste. Är hemma nu och har två timmar till förlossningen, och eftermiddagen är planerad att spenderas på ett tåg på väg till Uppsala. Suck. 

Jag har också mycket sammandragningar på nätterna. Sov inte på rygg!!! Fast mina kommer när jag ligger på sidorna också. Nu gör det även ont som mensvärk.

Hör med BM eller åk in. Det lugnar alltid att få veta att det fortfarande är lugnt. :)
  • Libra1

Jag har snart packat klart vår väska. Det blev mycket grejer. He he! Kan skriva en lista sen i bloggen. :)

Har fått tips om inneskor och mjukt toalettpapper. Snacks till dig och partner. Mat till partner.

Snart ska jag till spec MVC för en extra kontroll. Har så svåra smärtor nu. Men nog ingen FL på g. Jobbigt!!!

• Libra1
    jewel skrev 2016-09-27 13:53:54 följande:
    Jag försökte kommentera på din blogg, men det verkade inte funka så jag skriver här istället, hoppas det är okej :)

Jag vet inte hur den dynan ni har på skötbordet ser ut, men man vill ju att bebisen ska ligga bekvämt. Vi har en sån tjock skötbädd, tror att det är det bästa ändå. En grej att tänka på bara är att det finns många olika mått på skötbäddar. Jag hittade flera fina som jag inte kunde köpa eftersom de var för stora för just vårat skötbord (som är från IKEA). Den jag köpte är lika bred som skötbordet, men lite kortare så att man kan ha t ex blöjor, vatten och olja där.

Hur gick det på MVC igår?
    Tack för tipset! Får mäta och kolla. Vi har inte köpt vårt på Ikea. :)

Det var lite jobbigt på spec MVC igår. Hamnade på då bebisen verkade stressad. Fick ligga med CTG ett tag. Sen dippade hjärtljuden två gånger. Läkaren trodde det var för att jag låg på rygg just då. Kommer aldrig göra det igen. Läkaren var inte så orolig så fick åka hem igen. Var beredd på att få stanna kvar och göra kejsarsnitt. Blev livrädd! Men han är väldigt aktiv så det är säkert därför. Puh!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016