• Filli89

Höstbebisar efter IVF 2016

Soffan83 skrev 2016-03-11 20:52:55 följande:

Det behöver inte vara nått! Jag har vaknat 3-4 nätter med mensvärk och det var inget. Troligtvis växte livmodern då och det var ligamenten bara.

Bäst att d en krallig bebis om de behöver växa så mkt. Asså ja e så trött på mig själv känner mig som världens pessimist. När ja äntligen ska njuta o vara lycklig så kan ja inte göra nått annat än att vara vandrande klagomur.
  • Filli89

Hej tjejer tack för era stöd och peppningar är verkligen Nice att ha de när man inte kan tala öppet om de ännu. Jag har börjat få illamående främst av lukter och på morgnarna pluss att brösten ömmar och har mensvärken kvar så symtommässigt känner jag mig betydligt mkt lugnare. Hade en hel vecka av typ inga symptomer alls höll på bli galen, men nu kan ja hålla ut en vecka till vul. Hoppas ni alla andra mår bra.

• Filli89
    Amie77 skrev 2016-03-13 10:47:57 följande:

Grattis och välkommen! Vad fantastiskt att äntligen få ett plus på stickan!

Det är så konstigt detta med oförklarlig barnlöshet som jag och min man har. Jag har inte ens, sedan 2010, behövt fundera på att ta ett graviditetstest vid "naturliga" försök mellan IVF-omgångar. Har inte ens varit i närheten av att vara gravid. Men sedan vi började med IVF så har jag på fyra insättningar fått tre plus. (Ett barn hittills och förhoppningsvis ett till som ligger i magen nu.) Vad 17 är det då som inte gör att det funkar i vanliga fall?! Så konstigt med ett relativt bra utfall på IVF - oavsett hur det går denna gång.

Satt och läste "denna tråd" för förra gången jag var gravid och valde att bara läsa mina inlägg. Usch, vad oroad jag var hela graviditeten igenom! Ser inte fram emot all oro över minskade fosterrörelser etc om jag kommer så långt...

Vettu de där är så konstigt. För på oss gjorde man hälften ivf och hälften icsi. Alla med icsi blev befruktade men endast 3 av 4 med vanlig ivf befruktades även fast Mina ägg såg bra ut och hans såg bra ut så sa ivf läkaren att spermierna kunde inte ta sig in i ägget ändå av någon anledning så df gick d kanske på naturlig väg för oss och de kunde inte förklara vf.Kan va så mkt olika saker att d sjukt.
  • Filli89

Hej tjejer hur mår ni?

Har världens illamående så fort ja reser mig allt stinker från mil och spyr av varenda lukt känns d som inklusive min man, mina schampon o dusch krämer e värst. Tror ja måste köpa parfymfritt. O på de är ja sjuk o har världens feber, usch hur ska detta sluta. Man känner sig så otacksam då man bara klagar på exakt allt. "Vill ha symptom" "vill inte ha symptom " typ.

• Filli89

Grattis tjejer till era UL måste vara en enorm underlättning. Det är väl flera av oss som har tid 21-23 vah? Ja har tid på måndag kan inte vänta hehe så spännande o nervöst att det är sjukt. Om ja ser hjärtslag om ja typ börja storböla tror ja.

• Filli89
    Queen5683 skrev 2016-03-19 00:48:43 följande:

Oh då ligger du en dag före mig, vi har tid på tisdag ...håller tummarna för oss båda :) vilken vecka är du nästa vecka.?

Ja verkligen detsamma. jag är då i v 8 du då?
  • Filli89

Imorgon gäller det har tid 10:30 så spännande. Har mått så dåligt dessa dagar med världens förkylning känns som ja har snor i hela huvudet (äckel varning) o massa spya klarar inte ens borsta tänderna och sen har ja väldigt ont i armhålorna har fått små knölar enligt andra trådar kan lymfkörtlarna svullna vid inflammation i kroppen eller av graviditeten ja verkar ju ha båda, ska ta upp det imorn med bm o så något mot illamåendet men ja vet att mina syskon inte tyckte de va någon höjdare eftersom man sov mest av de hela dagarna. Juste gällande er som är täppt i näsan har ja läst att nässpray inte är bra för gravida däremot koksaltlösning från apoteket funkar jag har typ tappat lukt och smak sinne ändå är vissa lukter så starka att ja känner ändå av. Aja babblat en del, nu lycka till er alla som har tid imorn:)

• Filli89

Hahaha ursäkta min kaos text. ser ut som ja inte lärt mig punkt, kommatecken eller stor bokstav för den delen. Skriver som ett barn.

• Filli89
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-20 18:55:35 följande:

Jobbigt att må så illa och ha så ont. Hoppas BM har nån idé om lindring.

Varför inte nässpray? På Apoteket (och i bipacksedeln till sprayen) sa de att det är ok.

Ja de du. De finns säkert olika anledningar men en anledning kan vara att gravida brukar ha nästäppa under hela graviditeten mer lr mindre och eftersom det är beroende framkallande är d inte rekommenderat för långa bruk, vissa nässpray är även farliga för fostret.
  • Filli89
    jewel skrev 2016-03-20 19:13:15 följande:

Filli89, har du testat Postafen? Det funkade bra för mig när jag mådde illa o jag blev bara lite mer trött av dem. De är receptfria. Blir tröttare av Lergigan som man kan få på recept, men det är säkert olika för olika personer. Hoppas du hittar nåt som funkar!

Aah tack ska fråga bm imorn vet ju att syskonen sa att de endast sov men får testa mig fram kanske funkar för mig vem vet. Kanske ska prova åksjuka banden lr nått.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016