Höstbebisar efter IVF 2016
Vi hade bästa KUB-UL:et med sonen i vecka 13 eller så förra gången. Vi såg hur han absolut inte kunde vara still i magen utan hoppade som på en studsmatta i slowmotion upp och ner, upp och ner hur länge som helst. :D
Hej! Hoppar in här:) är vecka 5 (4+2). Ska på ul 4/4. Är superglad över mitt plus! Min 7e insättning och första pluset. Slitit i 1,5 år med ivf:er och 3,5 år totalt.
Jag är lite lätt överstimulerad, det började 1 vecka efter ET. Nu har det lagt sig lite, ska dock kontrollera det imorgon. Det knäppa är att jag blir nojig att det inte är ett bra tecken att överstimuleringen börjar lägga sig. Är ni också oroliga för att det ska skita sig?
Ja, verkligen. Har också tänkt på att det kanske har nåt med "skalet" på äggen att göra. Vi har iofs inte behövt göra ICSI (vad jag vet), men vet också att inte alla ägg blivit befruktade efter ÄP så kanske envisa äggskal helt enkelt. :)
Idag går jag in i vecka 6. Äntligen! Känns som att vecka 5 var en månad lång... :D Vill minnas att jag tyckte det gick så här långsamt första 12-13 veckorna förra gången också, sen rasade det på till cirka vecka 30 och sen började det kännas som att tiden var sirap igen. Men, men... Ny vecka!
Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3
Apropå snitt så skulle jag vilja göra det denna gång. Jag har redan börjat oroa mig för förlossningen och det ger mig skuldkänslor för att jag ska "jinxa" graviditeten. Som att om det inte är hjärtslag om 2 veckor så kommer det att bero på att jag är rädd för förlossningen. Helt sjukt att tänka så, jag vet.
I alla fall har jag fött barn innan och förlossningen gick väldigt snabbt och jag hann inte få bedövning av något slag. Det kommer jag säkert inte att hinna på en eventuell förlossning 2 heller då de brukar gå snabbare. Pga att det gick så snabbt så hann min kropp aldrig vänja sig gradvis vid smärtan. Jag blev dessutom klippt och syddes i en evighet efteråt. Min man tror att de höll på i minst 45 minuter. Över huvud taget så var min förlossning helt fruktansvärd, men på papperet så förlöpte allt "normalt". Så jag hoppas verkligen att jag kan få snitt om vi kommer så långt. Men, men... de är ju hårda på sånt så det är säkert kört.
Grattis, Luniz!
Jag förstår din oro, men har läst många exempel på att pyret vuxit ikapp på en vecka. Svårmätt och mycket som händer den tiden - det finns alla möjligheter i världen att det enda som händer är att du fått oroa dig i onödan. (Jag har ingen egen erfarenhet av detta dock.)
ÄL borde vara 2+0. Annars har jag 2+0 på FET-dagen fem dagar efter ÄL. För "vanliga" människor är väl ÄL 2+0? Varför skulle det vara annorlunda för oss?
Nä jag vet inte... Får ta det med BM sen.
Grattis, vårblomman! Hoppas verkligen att ni slipper missfall. Att t.ex. komma till VUL och inte få se hjärtslag är så jäkla sorgligt (har varit med om det själv). Jag har VUL-tid om två veckor och tänker på hur jobbigt och spännande det är dagligen...