• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag förstår det där med att man kommer sakna att vara gravid när det är över. När jag väntade dottern älskade jag verkligen att vara gravid. Det var faktiskt väldigt jobbigt för mig när vattnet gick tre veckor tidigare än beräknat o det tog flera veckor för mig att "komma över" det. Jag kände mig inte alls klar med graviditeten. Denna gången känns det inte på samma sätt o det är jag glad för. Jag kommer nog sakna magen lite, men nu längtar jag jättemycket efter lillebror o att slippa vara så stor o trött ;) 

• jewel
    CB1982 skrev 2016-09-10 11:03:41 följande:

Var ju själv på ultraljud kontroll i veckan, det hörs ett nytt varje vecka nu.

De räknade bebis vikt till 2500 g, ligger på övre kurvan. Räknar med vikt runt 3300 g när han födds har de sagt, han kommer dock föddas 3 veckor före bf.

Gick in i v 35 igår (idag 34+1) och det känns helt otroligt att även om tiden gått långsamt sista veckorna så är det snart hela graviditeten förbi...

Längtar så efter att få se honom <3

Härligt att det går bra för er! Låter ju toppen att han ligger på övre kurvan. Min dotter föddes tre veckor före BF o hon vägde 3,1kg. Hon räknades som en dag för tidigt född (36+6) men hon var ju redo att komma ut. 

Jag längtar också sjukt mycket efter lillen! <3
  • jewel

Jag gick också på Nordic IVF Center, men i Göteborg :) Kommer nog inte bli några fler barn här. Vi har iofs ett embryo i frysen, vi har pratat lite löst om att testa med det o se om det klarar upptining m.m. så får ödet bestämma hur det blir...

• jewel
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra! Hur stor var hon?
  • jewel
    Sally Cinnamon skrev 2016-09-12 10:57:50 följande:

Uppdaterade vår listtråd också. Fyll gärna på själva om det är några nyheter ang era graviditeter. Vi kanske har glömt den där listan lite.

Vad bra! Jag kan fortfarande inte lägga in länken i trådstarten. Har mailat Familjeliv flera gånger men det verkar inte gå att fixa...
  • jewel

Vet inte heller om min är fixerad, men jag känner också ilningar o mer tryck neråt. Ska till MVC imorgon, får se vad hon säger då!

• jewel

Idag har jag varit på MVC igen, vecka 35+1. Min barnmorska var tyvärr sjuk så jag fick träffa en barnmorskestudent. Det kändes lite tråkigt eftersom det kan ha varit sista besöket där, det var det med dottern som föddes i v 36+6. Men jag har en känsla av att jag kommer gå längre denna gången så jag hoppas att jag kommer dit en gång till om två veckor iaf.

Jag hade lite frågor som jag gärna hade velat prata om med min barnmorska, det blir liksom inte samma grej att prata med nån helt ny. Men hon kände iaf på bebisen o sa huvudet var ruckbart. Hon mätte magen som vanligt med ville att en annan barnmorska skulle komma o dubbelkolla måttet. De fick det nämligen till 38-39 cm! Hehe, ja jag vet ju att magen är stor... :)

• jewel

Tänker på dig, CB1982!

Det är verkligen spännande det här med hur förlossningar startar o att man inte vet när det kommer hända. Med dottern så hade jag mitt snittdatum bokat i v 39+1 o trodde absolut att det var då det skulle hända, men så blev det ju inte. Sista dagen jag jobbade (v 36+4) hade jag lite småblödningar hela dagen, men tänkte inte så mycket på det. Dagen efter var vi inne på FL för kontroll då jag inte känt så mycket rörelser som vanligt, men allt såg bra ut så jag tänkte inte att det var nåt på gång direkt. Vid 22-tiden på kvällen går helt plötsligt vattnet när vi sitter o tittar på film o äter godis. Snacka om att vi blev chockade, trodde inte att det skulle hända tre veckor innan BF. Värkarna började kl 03 på natten. Sen föddes hon med akut planerat kejsarsnitt kl 10. 

Denna gången är det så lätt att tänka att det kommer bli på samma sätt med lite blödningar o sen att vattnet går. Men det kan ju gå hur som helst. Jag är inte speciellt nervös över själva kejsarsnittet eller så men jag är nervös över hur det ska gå innan vi kommer in till förlossningen. T ex hur vi ska lämna över dottern till min mamma, kan bli lite olika beroende på vilken tid på dygnet det blir.

Vad funderar ni mest på när det gäller förlossningen?

• jewel

Jag tänker också mycket på tiden med en nyfödd o våran tjej som snart är 3,5 år. Hon längtar mycket efter lillebror men hon är väldigt känslig o har varit ovanligt gnällig sen innan sommaren. Vet inte om detta har med bebisen att göra, det känns egentligen inte så men det kanske är det ändå..

Jag hoppas att min man kommer vara hemma 4 veckor, han har lovat 3 veckor men det beror på hur mycket han har på jobbet.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016