• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Men vad trist att behöva vänta så länge med försök! Har ni i frysen? Annars går det ju att köra privat också. Det gjorde vi från första början för att slippa väntetider  bl.a.

• Amie77

Men vad trist att behöva vänta så länge med försök! Har ni i frysen? Annars går det ju att köra privat också. Det gjorde vi från första början för att slippa väntetider  bl.a.

• Amie77
    jewel skrev 2016-10-08 04:32:08 följande:

Jag sover riktigt dåligt om nätterna nu. Vaknar ofta vid den här tiden (ca 04) o kan inte somna om. Sover en stund på dagen också som tur är, annars hade jag varit ett vrak. Men nu smäller det snart, på tisdag är det dags för snitt! Trodde verkligen att det skulle sätta igång tidigare men det verkar inte så. Blir nog en stor bebis det här, BM trodde på över 4kg i onsdags! :)

Så spännande att det är så nära nu! Själv har jag väl cirka 4 veckor kvar (vet inte snittdatum än). Men som sagt: ska jobba två veckor till och vill vila upp mig innan samt rädd för att snitt inte är ett alternativ om det hela hinner sätta igång så: hoppas verkligen det är MINST fyra veckor kvar! :)
  • Amie77

"Bloody show" låter lovande! Men i vilket fall: senast tisdag! Så spännande!

• Amie77

Ja, nu är det spännande och kul i denna tråd! Med storebror låg jag bland de första i den tråden (inte först dock iom att han kom 1½ vecka innan) och fick barn först så det känns som ett extra spännande tillägg att få uppleva alla spännande saker som sker med er andra innan det är dags för mig. :D

• Amie77
    jewel skrev 2016-10-09 22:16:16 följande:
    Nej men inskrivningen är hela förmiddagen o vi har en bit att åka till sjukhuset så det blev enklast att hon sover där några nätter. Hon är van vid att sova hos mormor, jag o mannen var t ex i New York en vecka när hon var två år helt utan problem (mest vi som saknade henne tror jag...) :)
    Ja, tänker mig att vår pojk lär bli hos farmor och farfar minst 2-3 nätter i samband med KS också. Iom att man ändå kan planera. Dels kvällen innan och sedan en eller två nätter till beroende på när vi kommer hem och hur jag mår.
  • Amie77

Åh, så spännande i tråden nu!! Yay!

STORT grattis till lillebror, jewel! Så bra att allt gått bra!

• Amie77
    CB1982 skrev 2016-10-12 09:48:20 följande:

Lilleman har ni blivit utskriven från Neo. Känns så underbart skönt.

Vad skönt att inte var neo-patienter längre! Bra att han piggat på sig så fint!
  • Amie77
    jewel skrev 2016-10-12 19:42:34 följande:

Tack för alla gratulationer! Vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon. Amningen går sådär, han sover mest. Får se om vi börjar med tillägg..

Måste ju visa upp vår lilla sötnos. Han har fått namnet Pontus! <3

Så fin!

Så jag längtar efter bebis nu, men är ju förhoppningsvis minst tre veckor kvar...

Jag kommer inte att prova amma ens denna gång. Var så mycket strul förra gången med sjukhusinläggning p.g.a. för mycket viktnedgång etc etc och ersättningen var vi så himla nöjda med så det blir det från början denna gång.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016