• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Iskristall skrev 2016-10-09 10:05:45 följande:

Åh vad spännande tjejer! Vilka veckor är ni i nu jewel och Libra1?

Jag är i v 38+6 idag så precis en vecka kvar till BF. Så spännande ja! :)
  • jewel

Hur går det för dig, Libra?

Här har det inte hänt så mycket mer än rosa flytningar o svaga förvärkar hela dagen. Imorgon ska vi på inskrivning inför snittet på tisdag, får se vad de säger då. Nu har vi iaf lämnat dottern hos sin mormor så det känns skönt att inte behöva tänka på henne om vattnet skulle gå eller så.. Hon ska bli ompysslad med bio o fika på stan så hon kommer nog ha det toppen även om hon är rätt mammig just nu. 

• jewel
    lallallalla skrev 2016-10-09 19:52:45 följande:

Blir ni kvar på sjukhuset imorgon redan?

Skönt att allt är förberett. :)

Nej men inskrivningen är hela förmiddagen o vi har en bit att åka till sjukhuset så det blev enklast att hon sover där några nätter. Hon är van vid att sova hos mormor, jag o mannen var t ex i New York en vecka när hon var två år helt utan problem (mest vi som saknade henne tror jag...) :)
  • jewel

Tack för alla lyckönskningar! Jag är lite nervös nu, hoppas jag kan sova okej inatt. Mest jobbigt känns det att vara ensam på uppvaket efter snittet men jag hoppas att tiden går fort då. Det känns väldigt overkligt att vi ska få träffa lillebror imon.. Uppdaterar er så fort jag orkar!

• jewel

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

• jewel

Tack för alla gratulationer! Vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon. Amningen går sådär, han sover mest. Får se om vi börjar med tillägg..

Måste ju visa upp vår lilla sötnos. Han har fått namnet Pontus! <3

• jewel
    Amie77 skrev 2016-10-12 20:05:23 följande:

Så fin!

Så jag längtar efter bebis nu, men är ju förhoppningsvis minst tre veckor kvar...

Jag kommer inte att prova amma ens denna gång. Var så mycket strul förra gången med sjukhusinläggning p.g.a. för mycket viktnedgång etc etc och ersättningen var vi så himla nöjda med så det blir det från början denna gång.

Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-10-13 00:54:46 följande:

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

Heja heja! :) Håller tummarna att det blir en bra förlossning o att ni snart får träffa lille killen!
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-10-14 08:31:46 följande:

Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.

Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D

Åh vad underbart! Stort grattis!! <3
  • jewel

Vad spännande det är här i tråden nu! Lycka till med alla kommande förlossningar!

Vi njuter på här hemma i bebisbubblan, det är verkligen helt fantastiskt! Lillkillen blir två veckor idag. <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016