• Filli89

Höstbebisar efter IVF 2016

Helloow tjejer. Glada nyheterr från mig med. Såg ett hjärta slå, så underbart och så overkligt. Så ut som en tecknad figur med hjärtat som slog så fort.

Fick även utskriven tabletter mot illamåendet och bm avrådde från nässpray och föreslog saltlösning som ja trodde. Helt sjukt på fredag har jag tid med MVC ska haffa till mig ett till UL innan v12 hos mamma Mia. Lycka till er alla andra tjejer önskar verkligen endast gott för alla här inne. Kram

• Filli89
    Libra1 skrev 2016-03-24 11:34:16 följande:

Jag mår också extremt illa. Har fått Lergigan på recept. Det tar bort det värsta.

Ja har oxå fått lergigan utskrivet tycker d är riktigt bra, spyr hela tiden annars. Tar två ggr Per dygn.Innan jag sover då försvinner morgon illamåendet och en mitt på dagen om det skulle behövas men har noterat att man kan känna sig skum om man tar d o fortsätter vara hungrig känns som illamåendet tränger igenom på nått skumt sätt.
  • Filli89

Det verkar som många fått lite blod i denna grupp. Kan de va så att vissa blöder den dagen de skulle haft sin mens. Har läst lite om det och det verkar som att vissa kvinnor kan blöda en gång varje månad i typ 3 månader precis samma dag som mensen annars skulle kommit, att kroppen kanske inte hänger med. Jag blödde ju samma dag som ja skulle haft mens. kolla o se om blodet kommer i samband med er mens som skulle varit.

• Filli89

Någon som äter neferix järntabletter? De har gjort kaos med min mage är jätte lös i magen usch. Förväntade mig hård men blev helt tvärtom.

• Filli89

Alltså har haft världens värk i flera timmar nu. Precis som min grova mensvärk och jag har endo så min mensvärk är lite taskig. Har tagit två alvedon gör fortfarande ont. Väntar bara på blod är sååååå nervös nu har aldrig haft så här ont, är i v10. Hur är ära växtvärk kan de vara så här pass?

• Filli89

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

• Filli89

Tack för omtanken allihop. Va på gynakuten vi såg ett hjärta slå, men han visste inte vart blödningen kom ifrån och kunde inte kolla d heller han sa att de kan komma från någon annanstans eller så kan de vara pågående missfall men hjärtat slog och tappen var sluten så förstår inte riktigt. Ska ringa mama Mia imorn så får vi se tills dess är d bara vänta o se. Fattar bara inte vad är d för gynakuten som inte kan se vart blodet kommer ifrån. Och ni ska bara se hur deras väntetid såg ut. En tjej kom in i och fick hjälp runt halv 10.

• Filli89

Tyvär så kom nog allt ut under natten. Stora klumpar blod såg tom bebisen. Aah så kan de gå tyvär. Lycka till tjejer. Kram

• Filli89

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

• Filli89

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

• Filli89

Hey tjejer hur går det för er ? Tänkte titta in här o hejja på er och uppdatera hur d gått . Mitt missfall blev mer dramatiskt fick infektion i livmodern två dagar efter jag skrev här, hade räster så fick skrapa sen hade jag en fet myom som började växa under graviditeten mellan 10-15 CM som innan graviditeten bara var några mm (jag vet låter galet) var inlagd ett par dagar för infektionsvärdet låg på över 200 så blev antibiotika intervenöst sen blev utskriven för att fortsätta med tabletter hemma. Nu har jag operation (lapartomi) för myomet om två veckor, var tvungen att vänta på infektionen skulle lägga sig. Efter operationen måste ja vänta minst 3-4 månader innan jag kan försöka igen för att livmodern ska hinna återhämta sig så de är mest den biten som är jobbigast, väntetiden alltså. Usch de är bara att bita ihop. Grattis till er som det går bra för och beklagar till er som d inte gick lika bra för.

• Filli89
    kvillis skrev 2016-06-04 09:49:32 följande:

Hej! Snälla hjälp mig

Jag ska göra en insättning tog ägglossningstest i torsdags och det visade inte positivt. Igår glömde jag ta. Nu tog jag ett test och det visar glad gubbe. Tror ni jag får göra insättning? Hur ska man veta att det inte visade positiv igår när jag glömde?

Hej du såg ditt inlägg så tänkte ge dig ett svar på vad jag tror. grejen med äl test är att ägget släpper inom 24-48 timmar så när du får utslag betyder inte att du haft äl redan utan betyder bara att hormonet som orsaker att ägget lossnar är i blodet och det är det testet reagerar på. Så länge du har glad gubbe har du förmodligen inte ägglossat. Det finns till och med de som får stegring men ändå inte får ägglossning för hormonerna produceras men kroppen släpper inte iväg ett ägg så d inte alltid svart på vitt med de df gör man progesteron test på vissa en vecka efter för att bekräfta ägglossningen. tycker o stimulerat fet är så krångligt på nått sätt med tester. Men ring ba kliniken o säg att du har glad gubbe så säger d säkert att du får göra insättning cirka 2-3 dagar efter.

Jag ruvar igen by the way tjejer med en blastocyst är på dag 6 får se hur det går denna gång. hoppas det går bra för alla här inne brukar titta in då och då ???
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016