kvillis skrev 2016-06-04 09:49:32 följande:
Hej! Snälla hjälp mig
Jag ska göra en insättning tog ägglossningstest i torsdags och det visade inte positivt. Igår glömde jag ta. Nu tog jag ett test och det visar glad gubbe. Tror ni jag får göra insättning? Hur ska man veta att det inte visade positiv igår när jag glömde?
Hej du såg ditt inlägg så tänkte ge dig ett svar på vad jag tror. grejen med äl test är att ägget släpper inom 24-48 timmar så när du får utslag betyder inte att du haft äl redan utan betyder bara att hormonet som orsaker att ägget lossnar är i blodet och det är det testet reagerar på. Så länge du har glad gubbe har du förmodligen inte ägglossat. Det finns till och med de som får stegring men ändå inte får ägglossning för hormonerna produceras men kroppen släpper inte iväg ett ägg så d inte alltid svart på vitt med de df gör man progesteron test på vissa en vecka efter för att bekräfta ägglossningen. tycker o stimulerat fet är så krångligt på nått sätt med tester. Men ring ba kliniken o säg att du har glad gubbe så säger d säkert att du får göra insättning cirka 2-3 dagar efter.
Jag ruvar igen by the way tjejer med en blastocyst är på dag 6 får se hur det går denna gång. hoppas det går bra för alla här inne brukar titta in då och då ???