• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Ni som har haft blödningar, hur är det med era avslag? Har ni också mycket bruna flytningar? Jag har fått lite mer den senaste veckan. Speciellt på morgonen. Det droppar några droppar ner i toan och är väldigt brunt och gammalt. Hur länge ska detta hålla på? Fick min blödning i vecka 8/9 och är snart i vecka 14.

• Kajo
    jewel skrev 2016-05-10 10:48:56 följande:
    Jag hade bruna flytningar/lite brunt blod i 3 veckor. Sen var det några dagar utan nåt alls, men idag kom det lite rosa igen. Jag har försökt att inte tänka så mycket på det men de dagarna då det inte har varit nåt har det känts så mycket bättre. Det är svårt att inte oroa sig. Jag är på väg till MVC nu för att lyssna på hjärtat, känns som jag behöver det för att bli lugnare. Känner du dig orolig?
    Jo jag känner mig lite orolig. Jag ringde faktiskt till kk och pratade med en sköterska. Hon lugnade mig ganska mkt och sa att det är gammalt blod som ska ut och att det kan ta lite tid. Jag får för mig att pyret växer lite nu och tar mer plats och då trycks hematomet ut (min egen teori). Vi ska göra kuben imorgon så då ska jag be barnmorskan titta på hematomet med.

Så mysigt att lyssna på hjärtljudet. Är det för att du bett om det eller är det rutin i v18? När har du ditt rul?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-11 07:05:22 följande:

Lycka till idag Kajo!

Det kommer gå jättebra

Tack! Är så himla nervös. Varför tror man alltid det värsta? Måste vara för att det varit så svårt att bli gravid.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-11 09:29:26 följande:
    Det var jag också. Säker på att magen var tom!

Jag tror också att det är för allt man har gått igenom. Du kommer säkert känna dig lugnare efter idag. Det gjorde jag.

Stor kram!
    Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?
  • Kajo
    jewel skrev 2016-05-11 16:34:39 följande:
    Så härligt att allt gick bra! Det är så roligt att se bebisen röra på sig. Längtar till nästa ultraljud!
    Ja, det tycker jag är det bästa! För då ser man ju verkligen att där är ett liv som verkar må bra. Åh jag längtar också till nästa ul. Ska bli spännande att få veta vad det är :)

Jag har fått för mig att många ivfbebisar blir pojkar, vad tror ni andra?
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-11 17:51:19 följande:
    Förresten, kunde de säga något om hematomet?
    Nä inte så mycket mer än att bm såg att där va något längre ner i livmodern. Men hon tyckte att jag kunde leva som vanligt! Ska försöka slappna av lite nu. Vad har du för bf?
  • Kajo

Det har inte min BM sagt något om. Vilken klinik hår ni från Skåne på? Jag går på Capio i västra hamnen (def va nära jobbet). Jag känner spontant att alla ul är välkomna. Igår kom tiden för rul, 27 juni. Känns som en evighet!

• Kajo

Jag räknade på det nu, mitt rul kommer ske på dag 19+5. Är inte det ganska sent?

• Kajo

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...
    Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016