• CB1982

Hej!

Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.

Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.

Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.

Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.

Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.

Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.

Rädd för samma besked som då.

Men måste försöka hålla hoppet uppe...

• CB1982

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Jag gick in i v 17 idag (16+0)

Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.

Man blir ju så orolig...

• CB1982
    Amie77 skrev 2016-05-09 17:14:56 följande:

Fantastiskt! Och så härligt att vara så långt in i graviditeten. Nästan fyra veckor mellan oss. :)

Vi fick RUL-tid idag (mitten av juni). Nästa BM-besök i mitten på augusti?! Tydligen är inte nästa besök förrän vecka 25 då man är andragångsmamma. Känns så himla långt borta.

Dessutom skrev BM remiss till spec.mödravården angående min önskan om kejsarsnitt. Hon fick upp mitt hopp då hon sa "Man brukar aldrig tvinga nån" så nu har min hjärna börjat se detta som klappat och klart. Inte bra. Grym besvikelse om det inte godkänns.

Jag ska till min barnmorska i v 21 trots att jag är omföderska så der är nog olika i landet.

Har funderat på kejsarsnitt med men vet inte om jag kommer få igenom det.

Det verkar olika runt om i landet det med.

Vart ungefär bor du? Landsting eller så...

Själv bor jag i Region Skåne (Hbg)
  • CB1982
    jewel skrev 2016-05-09 07:46:11 följande:

Vecka 18! :)

Är själv i v 17 och har lite större mage än dig och får jämt höra att jag har så stor mage och att man kan tro att jag väntar tvillingar eller ska föda om typ 2 månader.

Skönt att se att det inte bara är en själv som har en relativt stor mage redan :)
  • CB1982

Vi gjorde också icsi från frysta spermier, alla omkring tror att det är en flicka och när jag var på ultraljudet i fredags så såg man inget mellan benen enligt läkaren så det kunde betyda att det är en tjej som vi väntar men så tidigt ännu så får veta mer om 2 veckor då det är dags för Rul!

• CB1982

Min mage är väldigt stor tycker jag själv. Får frågan om jag väntar tvillingar när folk får veta att jag bara är i v 18...

Jag har känt sparkarna ganska länge också.

Har inte mitt RUL förrän den 30/5 alltså 20+3 vilket är ganska sent tycker jag...

Dock tycker jag att tiden går så otroligt fort nu. Känns inte länge sedan man gick in i v 12...

Vi har beslutat att vi vill veta om man ser könet på RUL.

• CB1982

För varje ny vecka man nu går in i känns helt fantastiskt! Är jag ensam om det?

Blir liksom ett steg närmare den stora önskan för varje dag / veckan

Det värmer lite extra varje fredag

Är i vecka 19 nu!

Börjat förstå att vi nu väntar barn och inte jämt tänka på missfall.

Känner också bebis sparka varje dag, 10 dagar kvar till RUL nu... längtar <3

• CB1982
    Iskristall skrev 2016-05-21 08:05:12 följande:

Du är inte ensam om att tycka varje ny vecka är fantastiskt! Jag byter vecka på måndagar, så till varje måndagsfrukost sitter jag och kollar nyheterna om den nya veckan i mina appar!

16+5 idag. 9 dagar kvar till RUL. Har du också RUL den 31/5? eller har jag räknat lite fel?

När började du känna bebis sparka? Jag väntar otåligt varje dag nu

Jag byter vecka om fredagarna så jag gör liknande som dig dock i sängen den där kvarten som jag normalt snozzar på morgonen.

Jag har RUL 30/5, kan varit att jag räknade fel på antalet dagar med.

Jag började känna sparkarna redan i v 12 men var först osäker men när jag var på Kuben en vecka senare så fick jag det bekräftat.

Härlig känsla, dock är jag inte förstföderska så antagligen därför som jag kunde känna så tidigt.

Jag har till och med börjat köpa lite smått nu. En vagga tex och tittar lite på olika alternativ på vagn.

Imorgon ska jag till Gekås (Ullared) så hittar jag något där så köper jag nog något litet...

Har ni börjat köpa något ännu?
  • CB1982
    Zoe A skrev 2016-05-21 11:37:10 följande:

Hej! Är ny här. Är i v 18 nu, har en vecka kvar till RUL, räknar ner dagarna. Är det någon som funderat över förlossningen? Jag känner mig orolig över bristerna i förlossningsvården, förlossningskador mm. Inte så mycket smärtan dock. Överväger kejsarsnitt, någon mer som tänkt på det?

Välkommen!

Jag funderar också på kejsarsnitt, fick det beviljat med dottern och har förhoppningar på att få det beviljat även nu. Dock föddes dottern vaginalt.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016