• Pipam

Höstbebisar efter IVF 2016

Vad skönt Pusheen! Min bebbe hade ju också vänt sig till ultraljudet. Jag går efter vart hickan är... Han får den ett par gånger per dygn och nu är den alltid nere vid bikinilinjen. Nu känner faktiskt jag också bebisens huvud längre ner också om jag känner när jag ligger ner. BM med!

Förstår att det är en lättnad, det tyckte jag med!

• Pipam

Ååååh! Vilken sötnos!!!

Här tror jag slemproppen, eller del av den gick förut.

Har massa sammandragningar men de gör inte direkt ont, trycker mycket neråt dock och massa molvärk.

• Pipam

Var hos BM idag och är öppen 1 cm och livmodertappen är i mellanläge och uppmjukad, lite kvar. Inte så vanligt för förstföderskor att gå såhär så hon trodde inte jag skulle gå över iaf, får hoppas på det även om jag ställer in mig på att göra det, annars lär jag bli helt knäckt. Har inga onda sammandragningar så det är ju liksom inte igång, men ändå. 37+1 idag.

Hoppas Libra snart har bebis eller redan har! Spännande!

• Pipam

Stort grattis Libra till lilla killen!!!!!

Här är det varannan dag med att jag mår ok till att inte alls må bra med förvärkar, illamående. Idag har jag molvärk både i rygg, mage, ljumskar och ner i benen.

Hoppas så det kan sätta igång snart. 18 dagar kvar till BF dock så jag ska väll inte hoppas för mycket....

• Pipam
    lallallalla skrev 2016-10-14 13:26:12 följande:

Samma här, jag känner mig scitzofren..

Är du också illamående? Jag får det ihop med de flesta sammandragningar nu. Extra jobbigt på nätterna..

Japp! Illamåendet kommer i vågor.

Men jag har det värst från morgon till kväll, nätterna är ok vilket jag är väldigt tacksam för! Men tar alvedon vid behov på nätterna så kan vara därför också.
  • Pipam

Och jag 1/11. JAg fyller år på onsdag så han lär komma då. Och gör han inte det så får jag vänta till 16 november...

• Pipam

Jag har läst föda utan rädsla två gånger och har precis börjat på tredje vändan... Tankesättet tilltalar mig enormt. Återstår att se om den hjälper mig under förlossningen. :)

• Pipam

Jag har inte kunnat logga in på ett par dagar här! Ser inte ut som fler bebisar kommit i alla fall :)

Jag har mått bättre denna veckan, magen har sjunkt ner jättemycket. Sovit som en stock 2 nätter av 4. Blev överraskad med babyshower också häromdagen.

Dock blev maken magsjuk i måndags så jag hade världens ångest att det skulle sätta igång eller att jag skulle bli dålig, men peppar peppar har det gått bra. (Hysteriskt tvättat allt i 95 grader, bara använt pepprrshanddukar, mannen har haft egen toa och arrest i sovrummet hahaha).

Är i 38+2 nu och det verkar inte alls hända något.... Milstolpe var i onsdags, då fyllde jag år och ville helst inte ha barn då.. haha!

Känner igen det där med extremt mycket rörelser också, och efterföljande "vila". Blir lika orolig varje gång det är vilotid. Nu är vi så nära, så nära!

• Pipam

Jag har också svullnat upp, speciellt i händerna och det gör skitont!

Jag har redan vart ledig i tre veckor så här boas inte så mycket mer än att jag typ städar varje dag... hehe!

Har gått igenom vår budget i detalj och ringt och förhandlat försäkringar och sånt man aldrig hinner annars...

Är så himla trött hela tiden, men har sovit riktigt gott senaste nätterna. Har inte särskilt ont någonstans heller. Mår typ bättre nu än i vecka 28...

Idag har jag vart suuuuperhungrig! Åt en hel pizza själv och det har jag inte gjort på år och dar....

• Pipam

Stort grattis!!!

Här går vi in i vecka 40 och har lite mensvärk emellanåt men inget mer direkt. Är erbjuden en hinnsvepning på måndag och Frmids resultat lät ju lovande! Haha!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016