• Pipam

Höstbebisar efter IVF 2016

Åh vad härligt Iallallalla! Lycka till!!!!

Jag har BF på tisdag. Idag vaknade jag och känner mig SÅ deppig. Maken jobbar hela helgen så det blir massa tid ensam. Orkar ju ingenting så man tar sig inte för något heller.

Jag börjar bli rädd för hur jag ska må om jag går över tiden. Jag kommer bli ett oroat vrak och folk förstår liksom inte att det inte är bara "vanlig" otålighet utan väldig oro/ångest som kommer.

Ska till BM på måndag och har blivit erbjuden hinnsvepning. Ska prova det.

• Pipam

Tack hörrni. Alla är mer eller mindre upptagna. Blivit erbjuden att hänga med på shoppingturer osv men det klarar jag inte så jag får tacka nej till det...

Är inne på min 4e vecka ledig så allt är ordnat här hemma.... har rivit ut alla skåp, lådor, tvättat gardiner, pinaler osv. Försöker ta mig ut en sväng varje dag men nu står tiden helt stilla. Glor på tv eller sitter vid datorn är typ det jag gör nu.... Man ska inte klaga men gaaaaah!

Jag är verkligen färdig nu, både med graviditeten och mina tankar.

• Pipam

Hahahaha om jag hade haft en bokhylla med böcker hade jag garanterat gjort det! Hahaha!

Jag gjorde ett försök med samma akrobatiska övningar som du igår... Fast med rakhyveln... Det är ju mindre hår än innan, men förmodligen ser det ut som jag har skabb därnere för jag når verkligen inte. Når knappt att torka mig ordentligt! Duschar typ två gånger om dagen för jag känner mig så ofräsch.... Benen gick dock helt ok och om man har ett synfel ser tånaglarna riktigt välmålade ut!

Hahahahaha herregud!

• Pipam

Jag är beräknad på tisdag. Har massa sammandragningar men inga som gör ont. Har fått massa mer flytningar också men det är ju inte heller något direkt solklart tecken.

Imorgon ska BM göra en hinnsvepning :)

• Pipam

Inte min heller. Och min sa att de inte gör det förrän en eventuell hinnsvepning efter BF. Nu har jag BF på tisdag men min tid är imorgon så hon gör en ändå.

När det var falsklarm för ett tag sedan så uppmanade ju hon mig att ringa förlossningen för kontroll om jag kände att det behövdes vilket jag gjorde. Då var min tapp framåtriktad och mjuk, jag var öppen 1 cm. Spännande att se om det är någon skillnad imorgon. :)

• Pipam

Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.

:)

• Pipam

Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".

Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)

• Pipam

Nej.... gjorde inte det minsta ont..

Hon sa att tappen var mjuk typ, men inte så mycket mer. Brydde mig inte om att fråga när hon sa "nu har jag gjort vad jag kan"... haha!

När jag var på förlossningen för 3 veckor sedan då när jag hade de där extremt smärtsamma förvärkarna så var jag ju öppen 1 cm och det var också mjukt då. Men den BM tog i bra mycket mer när hon kände och det var mer obehagligt än idag.

Yes, BF imorgon. Bebis har börjat rumla runt därinne och jag blev väldigt trött nu. Nästan lite lätt huvudvärk men annars känner jag nada.

• Pipam

Hinnsvepningen gjorde inte så stor nytta. Haft mer molvärkbara. Ska tillbaka till BM på torsdag så ska fråga om en till då.

Har BF idag. Har sysselsatt mig med frisörbesök, bakning, matlagning, haft hantverkare här för Fiberinstallation, vart iväg och fått vinterdäcken påsatta och sen handlat kattmat och sand. Nu är jag trött.

Men tiden går snabbare i alla fall. Har svullnat upp i händerna det sista och det gör SÅ ont. Kunde knappt greppa ratten ordentligt imorse... Min goda sömn är också borta och har börjat drömma mardrömmar igen..... men... Max 2 veckor kvar!

• Pipam

Jag ska be om en ny imorgon. Kom en stor bit slempropp igen nu på morgonen. Har knappt sovit inatt. Inte pga smärta utan för jag helt enkelt inte kan somna om. Och då kommer alla oroliga tankar.

Kom igen nu bebis!

• Pipam

Fortsättning på mina nattliga problem.... Somnar mellan 22-23 varje kväll och sen vaknar jag runt 00 och kan inte somna om.

Vaknade nu inatt igen vid 00.30. Låg vaken som föregående nätter och bebis var helt stilla. Började oroa mig, fick ångest. Drack vatten, åt youghurt, buffade, låg på "fel sida" och rätt sida.

Vid 02.30 var jag så uppeldad eftersom jag inte fick någon reaktion att jag fick världens panikångestattack och maken hörde mig och kom upp.. Jag kunde knappt andas och var helt förstörd. Han ringde förlossningen och förklarade och de pratade med honom sen ville de prata med mig. Så ville de att vi skulle komma in.

Bebis hade fortfarande inte rört på sig alls, jag var som i trans typ och helt säker på att han var död. Kom in vid 03.15 och fick direkt CTG på. Bebis hjärtljud hördes och jag blev ledsen igen... sen sa hon åt mig att lägga mig på den högra sidan (som bebis inte gillar) och helsike som han började hålla på då. Så låg jag där och skämdes resten av kurvan. Sen kom en läkare och gjorde ett ultraljud. Det såg bra ut och han var nöjd med kurvan. 03.50 fick vi åka hem igen.

De var jätteförstående och snälla och maken är super men han kan ju inte vara vaken med mig nätterna igenom och hålla mig i handen liksom.

Jag har vart så inställd på att inte gå över tiden, och nu är varje, varje dag en jävla plåga. All oro jag kämpat med att hålla inne bubblar över!

Var hos min BM nu på eftermiddagen och hon gick igenom anteckningarna, fina fosterrörelser, fin kurva/ljud.

Fick lyssna igen och idag har han vart mycket mer aktiv än igår så det är skönt.

Mitt blodtryck har legat på 50 eller 60 / 120 men nu stigit till 80/120 och BM tyckte säkert det berodde på att det är förlossning på G. Jag blir arg bara hon säger så... För för mig blir det bara falska förhoppningar. Men maken fick lite extra energi av det så det var ju bra.

Skönt att det snart är helg så jag har maken i närheten. Han är den enda som jag blir lugn utav!

• Pipam
    Pusheen skrev 2016-11-04 10:41:23 följande:

Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!

Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.

Spännnade Kajo, vattenavgång betyder ju bebis inom vad är det? 72 timmar? De sätter igång dig om inte värkarna kommer igång :)

Pusheen, hur kommer det sig att du fått så "tidig" igångsättning? Jag hade BF 1 nov och får vänta till 16 nov innan eventuell igångsättning.....
  • Pipam

Grattis till dottern Amie!

Shär, BF+4, gick jag med på färdknäppen... Hahaha!

Så nu hoppas jag det hjälper till!

• Pipam

Hej tråden!

I måndags, den 7 november kl 05.22 fick vi vår lilla kille!

3550 gram och 53 lång.

Förlossningen fick avslutas efter 35 timmar med akutsnitt och jag har vart under isen helt men nu är vi hemma och lillkillen har mått super från start!

Grattis till alla våra underbara små bebisar!

• Pipam

Hej tråden!

Jag har heller inte hunnit sitta vid datorn/mobilen och skriva men vart inne och läst lite ibland.

De första 3 veckorna var hemska för mig efter akutsnittet. Orörlig, ont och sen jätteont i rygg och nacken för man belastar helt fel. Sen läkte aldrig såren på mina bröst trots att jag pumpade istället för att amma. Visade sig tillslut vara en äcklig bakterie jag fått in i brösten så jag fick penicillin efter två veckor... Tog då beslutet att sluta pumpa/amma för jag bara grät före,under och inför nästa omgång. Bästa beslutet! Bebis är nöjd och jag mår numera bra igen.

Som om inte förlossningen och efterföljande tid var nog för oss så blev jag och lilleman sjuka i söndags med förkylning. Fick åka två gånger i måndags till barnakuten :( Men nu har det vänt och vi är på bättringsvägen. Lilleman är 4,5 vecka redan!

Han är mycket mera "med" och älskar att sitta i babysittern (vi får ta ur honom långt innan han själv säger till för att han inte ska sitta för länge, haha!). En annan hit är vår Ergobaby bärsele. Den gillar han jättemycket.

Kram på er allihopa! Tänk att alla våra mirakel är här nu!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016