• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-04-26 16:15:28 följande:

Om du inte dricker kaffe alls så borde väl cola vara OK. Skönt att ha det att ta till. Jag kan nog inte vara utan min enda kopp på morgonen tyvärr.

Vad säger din chef då? De kanske tycker det är bättre om du är hemma helt ett tag än några dagar varje vecka som man aldrig vet när de dyker upp?

Jag vågar knappt säga att jag har ont på jobbet. Riktigt ohälsosam arbetsplats just nu. :/ Och samtidigt "får" man ju inte vara sjukskriven när man är gravid, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Ja, det kanske är bättre att vara hemma helt ett litet tag och hoppas på att det blir bättre sen så jag kan jobba igen.

Jag har tagit semester hela nästa vecka, ska bli så skönt.

Men du, du måste ju säga ifrån om du inte mår bra

Gå inte dit och må skit. Det har jag gjort så många gånger i många år men jag börjar bli (lite) bättre på att lyssna på min kropp.

Du sjukskriver dig inte för att du är gravid utan för att du har ont i huvudet.

Kram
  • Pusheen
    Gingerpool skrev 2016-04-27 21:20:43 följande:

Jag har i all min neurotiska härlighet äntligen ett ultraljud imorgon. Så jäkla oroad att de inte ska ha några livstecken där inne. :(

Jag känner likadant. Jag har mitt på fredag. Har nästan ångest för det. Börjar nästan gråta när jag tänker på det. Livrädd för vad det kommer visa, främst för att det skulle vara dött.

Stort lycka till imorgon! Håller tummarna för dig.
  • Pusheen
    Gingerpool skrev 2016-04-28 12:59:25 följande:

Tack för tumhållningen! (Jewel, du med!)

Det gick finfint idag! Så HIMLA lättad. Maken dansade precis tillbaka till jobbet, så glad han är att allt verkar bra och att jag inte är ett enda svart orosmoln just nu!

Åh så skönt! Stort grattis! Nu kan du slappna av och må väl
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-04-28 11:20:29 följande:

Allt såg bra ut med bebisen. Puh! Det är bara min livmodertapp som blöder. :)

Har fått tid för RUL, 26 maj.

Hoppas det går bra för er andra som ska göra ultraljud i veckan.

Skönt att allt var bra med bebben!

Vet man varför du blöder från tappen?
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-04-28 19:06:30 följande:

Tydligen kan slemhinna växa utanför livmodertappen ibland. Då blöder man lätt vid t ex samlag eller avföring. Så inget farligt! :)

Jaha! Så har jag haft ett tag när jag åt P-piller! Blödde syndafloden vid samlag. Kändes sådär Borta nu som tur är.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-28 21:31:55 följande:

Lycka till imorgon Pusheen! Min känsla är att allt är bra med din bebis :) <3

Och grattis till alla ni andra som fått fina ul-stunder!

Tack, söta Kajo <3
  • Pusheen

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-29 23:01:08 följande:

Åh jag sa väl det! Gud så skönt och fantastiskt! Grattis grattis grattis!

Jag lämnade blodprov idag, har tid den 11e. Kommer också vara nervös. Har du börjat få någon liten mage? Mina tarmar har helt checkat ut. Ena dagen är jag hård som bly, nästa lös som fil (usch det lät inte trevligt sorry)

Ja, du hade rätt Tack <3

Det var mysigt för jag trodde bara de skulle kolla snabbt och hitta en bra bild på nacken men hon kontrollerade och visade precis allt! Urinblåsan på den var full och lilla kotten var kissnödig <3

Den vinkade till oss och sprattlade jäklar i det. Kändes helt overkligt men såå mysigt.

Har ett par kilo till godo redan så jag tycker mig nog inte kunna se någon mage direkt men det dröjer nog inte länge till. Nu vet jag lite mer var den finns också då hon körde runt med den där apparaten. Den låg där under sa hon. Jag har gått upp ett kilo, vet inte om det är mkt eller lite.

Jag är mest hård i magen! Tar järntabletter och tror det är därför. Som små harpluttar

Hoppas att din mage stabiliserar sig!

Det går snabbt till den elfte ska du se och det kommer gå lika bra för dig! Har du fått mage?

Kram
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-01 21:09:20 följande:

Alldeles nyss vibrerade det upprepade gånger långt nere och lite till höger i min livmoder (antar jag). Undrar om det är bebis? Har aldrig känt så förut. Inte förra graviditeten heller. Då var de första rörelser jag kände nervryckningar - det var så sparkarna kändes för mig. Inte som sprattel eller fjärilar utan som nervryckningar och ibland som att någon tryckte ett finger mot magen inifrån.

Iofs tycker jag att vecka 13 är alldeles för tidigt för att känna nåt, så det kan ju vara nåt annat också. Mycket som händer med tarmarna i dessa tider. :)

Jag tycker också att jag har känt något. En känsla som jag inte känner igen eller kan sätta ordet på.

Kan vara bebis.. Eller inte Väljer att tro att det nog är bebis ändå

Efter att ha sett den sprattla så pass häromdagen så är jag inte förvånad om det känns liiite iaf!
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-05-02 10:57:09 följande:

Iskristall och Pusheen > Grattis tjejer!! Åhh, det är så roligt att se lilla bebben. Det blir så fantastiskt verkligt då.

Tack snälla! Ja, det blev så verkligt!

Jag har som stick och hugg under skinkorna när jag rör mig. Kan knappt gå pga det ibland. Känns som att man blir helt låst typ. Oftast bara på en sida åt gången. Kan detta vara foglossning redan? Någon som vet eller varit med om samma?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016